شناسهٔ خبر: 45879488 - سرویس اجتماعی
منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

خانواده‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا را دریابیم

جمعیت امام رضایی‌ها حرکتی مردمی است که توسط حاج حسین یکتا راه‌اندازی شده است. حاج حسین این گروه را سه سال پیش و در زمان زلزله کرمانشاه و سرپل‌ذهاب راه‌اندازی و این مأموریت را برایش تعریف کرد که در زمان بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند.

صاحب‌خبر -

حاج‌حسین یکتا برای جمعیت امام رضایی‌ها برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد و توانست با کمک دوستانش از سراسر کشور داوطلبانی را به این جمعیت دعوت کند.

به گفته خودش، در بانک داوطلبان این جمعیت همه طیف آدم حضور دارد؛ از زن و مرد گرفته تا دانشجو و متخصص و خانه‌دار و کارگر و جوان و میانسال و... این داوطلبان دسته‌بندی شده و در زمان بحران و حادثه، بنا به تخصصی که دارند از آن‌ها استفاده می‌شود. مسئول جمعیت امام‌رضایی‌ها می‌گوید: در این چند سال تلاش کرده‌ایم جوری برنامه‌ریزی کنیم که در مناطق آسیب‌دیده، از موازی‌کاری پرهیز شود، به همه مردم آسیب‌دیده که در مناطق مختلف ‌هستند امدادرسانی شود و این‌گونه نباشد افرادی که دسترسی به آن‌ها آسان است، کمک دریافت کنند و آن‌هایی که در مناطق دورافتاده هستند به هیچ کمکی دسترسی نداشته باشند. سعی‌مان بر این است که داوطلبان جمعیت امام رضایی‌ها کمک‌ها را توزیع کنند؛ اما اگر خودمان دسترسی نداشته باشیم از هلال احمر

کمک می‌گیریم. مثلاً در همین سیل سیستان و بلوچستان که راه‌های ارتباطی به روستاها قطع شده بود و هلال‌احمر با بالگرد به مردم امدادرسانی می‌کرد، ما بخشی از کمک‌ها را به هلال احمر می‌دادیم تا به این مردم برساند.

داوطلبان جمعیت امام‌رضایی‌ها تخصص‌های مختلفی دارند؛ بخشی از آن‌ها در حوزه سلامت متخصص هستند. حاج حسین در حوادث مختلف، این داوطلبان را فراخوانی کرده و به مناطق مختلف می‌فرستد تا آسیب‌دیده‌ها را درمان کنند. او می‌گوید: ما به هیچ نهاد دولتی وابسته نیستیم و همه بودجه جمعیت از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود. ما از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی جمعیت، ریز مخارج و کمک‌رسانی‌ها را به اعضا اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

جمعیت امام‌رضایی‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا در حوزه توزیع بسته‌های ارزاق و بهداشتی به خانواده‌های نیازمند مبتلا به کرونا در دو مرحله  فعالیت کرده است که این اقدامات با کمک داوطلبان شامل۱۲۰ مرد و ۷۵ خانم تهیه، بسته‌بندی و توزیع شده است.

جهادگران داوطلب جمعیت امام رضایی‌ها هم برای کمک به معیشت خانواده‌های کم‌بضاعت و آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا اقلام غذایی و بهداشتی را با کمک خیران تهیه و میان آنان توزیع کردند.

 از زمان بحران شیوع ویروس کرونا خدمات ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، مشاوره تلفنی داوطلبان پزشک از کل کشور به مردم ازطریق سامانه ۴۰۳۰، برگزاری جشن‌های تولد با هماهنگی مدیران بیمارستان و با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی برای پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌های کشور و نیز تولید محتوا توسط پزشکان داوطلب جمعیت امام رضایی‌ها انجام شده است.

در ستون «امام رضایی‌ها» از خدمات و سوژه‌های جذاب این گروه مردمی، برایتان روایت خواهیم کرد.