شناسهٔ خبر: 45879341 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

تمرکز سرویس های جاسوسی غربی در یمن بر روی موشک ها و پهپادهای انصارالله

تهران - ایرنا - دستگاه امنیتی انصارالله یمن تصاویری از اعترافات تعدادی از جاسوسان اطلاعاتی واشنگتن (سیا) و لندن (ام آی 6) و نحوه فعالیت آنها در استان های مختلف این کشور را منتشر کرد که نشان داد تمرکز سرویس جاسوسی آمریکا و انگلیس بر روی موشک‌ها و پهپادهای نیروی مقاومت این کشور استوار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی انصارالله یمن امروز (چهارشنبه) با انتشار گزارشی از اطلاعات جدید به دست آمده از جاسوسان دستگیر شده در این کشور نوشت: تمرکز سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس و کشورهای ائتلاف متجاوز به استان‌های شمالی یمن، بویژه استانهای صعده و صنعا و جستجوی [اطلاعاتی از]  پدافند هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین و بطور کلی نیروهای نظامی وابسته به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و تلاش برای نابودی آن‌ها بوده است.   

انصارالله یمن به همکاری دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس با یکدیگر برای ضربه زدن به مردم مظلوم یمن اشاره و اعلام کرده است: جاسوسان دستگیر شده توسط افسران اطلاعاتی آمریکا جذب و سپس برای انجام نقش خصمانه علیه ملت یمن برای همکاری در اختیار افسران اطلاعاتی انگلیس قرار گرفتند.  

این گزارش با اشاره به اینکه جاسوسان دستگیر شده با افسران آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در فرودگاه الغیضه در استان المهره ملاقات کردند و سپس برای همکاری با افسران دستگاه اطلاعاتی انگلیس هدایت شدند، خاطرنشان کرده، جاسوسان دستگیر شده اعتراف کردند که مختصات و اطلاعات سایت‌ها و اماکن امنیتی و پایگاه‌های نظامی و غیر نظامی، تاسیسات زیربنایی و امکانات تجاری در استانهای مختلف را در اختیار افسران اطلاعاتی انگلیس قرار دادند.  

وی افزود: جاسوسان به تیپ موسوم به «المهام الخاصه» (ماموریت ویژه) تحت فرماندهی «فایز المنتصر»  پیوستند و دوره آموزش نظامی را در آن گذراندند و برای دریافت شهریه ماهیانه ۳۰۰ دلاری تلاش خود را برای کسب اطلاعات جهت در اختیار قراردادن به سرویس جاسوسی انگلیس افزایش دادند.  

گزارش انصارالله یمن اضافه کرد: تیپ «المهام الخاصه» (ماموریت ویژه) برای جذب نیرو از استانهای شمالی برای انجام کار اطلاعاتی نیروهای اشغالگر انگلیس و آمریکا تاسیس شده است و دستگاههای اطلاعاتی این کشورها در یمن در هر زمینه‌ای فعالیت می‌کنند و در تلاشند تا به بهانه مبارزه با تروریسم و با ادعای واهی بازسازی یمن زمینه حضور دائم خود را در این کشور فراهم کنند.  

دومین جلسه رسیدگی به پرونده ۶ جاسوس‌ که به منظور فعالیت‌های جاسوسی و خرابکارانه در خاک جمهوری یمن با دستگاه اطلاعاتی انگلیس و آمریکا همکاری کرده‌اند روز دوشنبه در دادگاه کیفری بدوی دادستانی عمومی صنعا برگزار شد.    

در این جلسه متهمان به نقش آمریکا و انگلیس در انجام بسیاری از اقدامات جاسوسی و خرابکاری در استانهای مختلف یمن از طریق عناصر وابسته به دستگاههای اطلاعاتی این کشورها اعتراف کردند.