شناسهٔ خبر: 45879310 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی استان:

یک میلیون اصله نهال در استان همدان غرس می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اعلام کرد: همزمان با هفته منابع طبیعی نزدیک به یک میلیون اصله نهال در این استان توزیع و غرس می‌شود.

صاحب‌خبر -

 اسفندیار خزائی چهارشنبه ۶ اسفندماه در جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اظهار کرد: حدود ۸۰۰ هزار اصله نهال صنوبر و ۲۰۰ هزار نهال از نوع درختان جنگلی کم آب بر و مقاوم به کم آبی و اقلیم همدان غرس می شود.

وی شعار هفته منابع طبیعی امسال را «همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» عنوان کرد و افزود: برنامه های هفته منابع طبیعی باید در راستای دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود تا زمینه ای برای ابتلای مردم به کرونا نشود.

دبیر ستاد برگزاری برنامه های هفته منابع طبیعی استان همدان با بیان نقش رسانه ها، فضای مجازی و تبلیغات محیطی در ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی گفت: باید برنامه های متنوع فرهنگی، آموزشی و ترویجی، در راستای فرهنگسازی حفظ و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شود.

خزائی خاطرنشان کرد: برای تکریم از مقام شامخ و ایثارگری های تمامی شهدای سلامت و کادر زحمتکش درمان که در این روزهای سخت جانانه برای سلامت هموطنان تلاش می کنند مراسم ویژه کاشت نهال با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در محوطه باز اجرا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان بر ضرورت آموزش و فرهنگسازی در رابطه با اهمیت و فواید درخت و درختکاری برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با مشارکت اداره کل و آموزش و پرورش استان از طریق برنامه های آموزشی تأکید کرد و گفت: افتتاح و بهره برداری از طرح های آبخیزداری و آبخوان‌داری این اداره کل در طول هفته منابع طبیعی و آبخیزداری هم در دستور کار قرار دارد.

رئیس ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی استان و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان نیز با بیان اینکه کنترل، نظارت و مدیریت در حوزه منابع طبیعی بسیار مهم و خطیر است، گفت: با توجه به اهمیت منابع طبیعی تجدیدشونده و ضرورت انعکاس این مواهب الهی در افکار عمومی جامعه در هفته بزرگداشت هفته منابع طبیعی، برنامه های این هفته با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود.

منصور رضوانی‌جلال با اشاره به اینکه فرهنگسازی حفظ و توسعه منابع طبیعی با جدیت و اولویت باید در صدر برنامه های هفته منابع طبیعی قرار گیرد و این تلاش ها باید در طول سال به صورت مستمر ادامه داشته باشد، افزود: برگزاری برنامه های هفته منابع طبیعی باید در راستای فرهنگسازی، حفظ و صیانت از منابع طبیعی و انتقال آن به آحاد مختلف جامعه مورد توجه قرار گیرد.

جانشین دبیر ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز مطرح کرد: با هماهنگی های صورت گرفته، طبق دستورالعمل اجرایی و ساختار سازمانی، برنامه های متنوع ستاد هفته منابع طبیعی پیگیری شد.

مهرداد آزادی با بیان اینکه در این هفته برنامه هایی نظیر غرس نهال توسط نماینده ولی فقیه و استاندار همدان صورت می گیرد، گفت: قدردانی از چهره‌های تأثیرگذار در حفظ و حراست از عرصه منابع طبیعی، مستندسازی فعالیت‌های این هفته، تجلیل از اصحاب رسانه استان، حضور در برنامه های رادیویی و تلویزیونی، ارتباط با مجامع عملی و دانشگاهی، درختکاری در اماکن متبرکه و یادمان شهدا از دیگر برنامه‌های این هفته در استان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه با عنوان «هفته منابع طبیعی» در تقویم کشور ثبت شده و ۱۵ اسفند نیز روز درختکاری نامگذاری شده است.

انتهای پیام