شناسهٔ خبر: 45879016 - سرویس فرهنگی
منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بازتاب جهانی انتخاب روح‌الله زمانی برای ایفای نقش در سریال «شهید باکری»

ورایتی در خبری اختصاصی به انتخاب روح الله زمانی برای بازی در سریال «شهید باکری» پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، وب سایت معتبر ورایتی، در خبری به انتخاب روح الله زمانی برای نقش آفرینی در سریال «شهید باکری» پرداخت.

ورایتی نوشت: روح الله زمانی بازیگر نقش اصلی «خورشید» ساخته مجید مجیدی که به جمع نامزد‌های اولیه اسکار راه یافته و در جشنواره ونیز سال گذشته هم جایزه مارچلو ماسترویانی را برای بهترین بازیگر جوان دریافت کرد، برای بازی در یک سریال درام به نام «مهدی باکری» انتخاب شده است.

همچنین، اعلام شده که توزیع کننده‌های مختلفی از جمله در کانادا و فرانسه حق پخش فیلم سینمایی «خورشید» را دریافت کرده اند.

تیم تولید «خورشید» قبل از شناسایی بازیگران کودک خود، طی چهار ماه بیش از ۳ هزار تست بازیگری انجام داد که تعداد زیادی از آن‌ها کودکان کار بودند. مانند شمیلا شیرزاد و برادرش ابوالفضل که هم در فیلم و هم در واقعیت از مهاجران افغان هستند و در مدرسه کودکان کار تحصیل می‌کنند.

روح الله زمانی هم مانند شمیلا و ابوالفضل هرگز سابقه بازیگری نداشت. مجیدی در این باره گفته بود: او خالص و با انرژی خام بود و مصمم بود فراتر از حد انتظار ظاهر شود. انتخاب بازیگران شخصیت اصلی سخت‌ترین کار بود اما روح الله از دیگران پیشی گرفت، زیرا شدت و اشتیاق زیادی برای رسیدن به نقش اصلی را داشت. درست مثل شخصیت فیلم که برای یافتن گنج مادرش بسیار مصمم بود.

مجیدی پیشتر به ورایتی گفته بود: خوشحال می‌شوم که ببینم روح الله زمانی فعالیتش را در بازیگری ادامه دهد. او شباهت زیادی به پسر بچه ما در «خورشید» دارد؛ مدیری شجاع و پر ابتکار.

بازتاب جهانی انتخاب روح الله زمانی در سریال «شهید باکری»

روح الله در مجموعه تلویزیونی «باکری» نقش یک داوطلب نوجوان برای حضور در جبهه را بازی می کند. او در میانه مبارزه علیه باطل، خود را به همراه نوجوانان دیگر در محاصره دشمن می‌بیند. این سریال به کارگردانی هادی حجازی فر و تهیه کنندگی ابوالفضل صفری در سیما فیلم ساخته می‌شود.