شناسهٔ خبر: 45747363 - سرویس علمی-فناوری
منبع: شفاف | لینک خبر

گزارشی درباره قیمت میلگرد اصفهان

پلتفرم دیتا میلگرد اصفهان یکی از معتبرترین و کارشناسی ترین پلتفرم هایی است که در زمینه ارائه قیمت روز میلگرد اصفهان فعالیت می کند

صاحب‌خبر -

صنعت آهن و فولاد جز مهم ترین فاکتورها در اقتصاد، صنعتی شدن و تولید هر کشوری به حساب می آید. به دست آوردن این فلز از اولین مرحله یعنی استخراج سنگ آهن از معادن مختلف تا آخرین مرحله یعنی تحویل به بازار می تواند صدها یا هزاران شغل در کشور ایجاد کند و این از دیگر مزایای صنعت آهن و فولاد به حساب می آید که می تواند اشتغال زایی بالایی برای کشور داشته باشد.

از جمله کاربردهایی که میلگرد در زندگی های روزمره همه ی ما دارند می توان به استفاده از آنها در زمینه ساخت ساختمان ها، خطوط انتقال برق، وسایل نقلیه ای مثل اتوبوس ها، خودروها، کشتی ها و هواپیماها اشاره کرد.

اما میلگرد در زمینه صنایع نیز استفاده گسترده ای دارد و رونق و بهبود صنایعی مانند سیستم های حمل و نقل، بسته بندی، کشتی سازی، خودرو سازی، تولید و انتقال انرژی، معادن، لوله و پروفیل ساختمانی، ماشین آلات سنگین همه و همه تا حد زیادی وابسته به آهن و فولاد هستند و قیمت لحظه ای آهن و میلگرد می تواند روی آنها تاثیر گذار باشد.

دیتا میلگرد اصفهان، معتبرترین مرجع قیمت لحظه ای میلگرد اصفهان

در این مقاله، دیتا میلگرد اصفهان که یکی از مورد اعتماد ترین و شناخته شده ترین مراکز مشاوره و ارائه قیمت لحظه ای میلگرد اصفهان است، قصد دارد تا شما را با عواملی که می توانند بر روی قیمت میلگرد و به خصوص قیمت میلگرد اصفهان تاثیر بگذارند آشنا کند.

در صورتی که برای شما هم جالب است که بدانید قیمت این میلگرد تابع چه عواملی هستند، در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

قیمت لحظه ای میلگرد اصفهان

میزان عرضه و تقاضای میلگرد

میزان عرضه و تقاضا یکی از اولین و مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند روی قیمت هر چیزی، و نه تنها قیمت میلگرد اصفهان تاثیر گذار باشد و باعث شود قیمت محصولی بالا برود یا پایین بیاید.

برخی از شما عزیزان ممکن است بپرسید که اصلا عرضه و تقاضا چیست که روی همه چیز تاثیر می گذارد؟ باید خدمتتان عرض کنیم که تقاضا، یعنی مقدار و میزان محصولی که افراد جامعه به آن نیاز دارند و آن را می خرند.

عوامل مختلفی می تواند روی میزان تقاضای افراد تاثیر داشته باشد که از جمله آنها می توان به کیفیت محصول و قیمتی که دارد، میزان تبلیغات، تغییراتی که در قیمت محصول مورد نظر به وجود می آید و همچنین محصولات و گزینه های جایگزینی که در دسترس افراد قرار می گیرد اشاره کرد.

در سوی دیگر عرضه قرار دارد، که یعنی تعداد و مقدار محصولی که فروشندگان و تامین کنندگان آن را با قیمت مشخصی تولید می کنند، که این فاکتور نیز به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به قیمت مواد اولیه و هزینه ی تولید اشاره کرد.

بگذارید یک مثال ساده بزنیم، در اوایل شیوع ویروس کرونا افراد به هر دری می زدند تا ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده تولید کنند (در اینجا تقاضا سر به فلک کشیده بود!) و از سوی دیگر از آنجایی که هیچ کارخانه ای آمادگی و انتظار یکباره ی این حجم از افزایش تقاضا را نداشت، عرضه ی این محصولات کاهش پیدا کرد.

نتیجه چی شد؟ ماسک در جامعه حکم طلا پیدا کرده بود! حتما به یاد دارید که قیمت ماسک در آن زمان افزایش چشم گیری پیدا کرد و هر عدد ماسک نزدیک به 10 الی 20 هزار تومان به فروش رسید!

اما امروزه میزان عرضه ی ماسک تقریبا با میزان تقاضا برابر است و قیمت هر بسته به نزدیک 3 الی 5 هزار تومان می رسد.

قیمتی که دولت برای آهن آلات تعیین می کند

اخیرا معاون اقتصادی ریاست جمهوری ابلاغیه ای برای کنترل بازار فولاد ارائه شده است که بر اساس آن، تعیین قیمت آهن آلات بر اساس هزینه های انرژی، هزینه های دستمزد و نرخ مواد اولیه مشخص خواهد شد تا به این ترتیب قیمت میلگرد اصفهان و دیگر آهن آلات بر اساس واقعیتی که در بازار موجود است و بر اساس قیمت آهن آلات در بازار جهانی تعیین شود که به نظر می رسد این روش صحی تر از قیمت دستوری یا طبق قوانین حاکم بر تولید کنندگان باشد.

اما از سوی دیگر، تحلیل گران بازار معتقد هستند که کنترل قیمت توسط نیرویی که به صورت مستقیم در بازار حضور ندارد می تواند منجر به غیرواقعی شدن قیمت ها و بهم ریختن تناسب عرضه و تقاضا شود و می تواند تبعات زیادی برای این صنعت داشته باشد که از جمله آنها می توان به افزایش قیمت سنگ آهن، کناسنتره و گندله و فروش این مواد به فولاد سازان با قیمت جهانی اشاره کرد.

این تازه شروع ماجراست! زمانی که سود شرکت های بزرگ مثل فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان و ذوب آهن اصفهان کاهش پیدا کند، به تدریج سود سهامداران خرد در بورس کالا نیز ریزش می کند، و از سوی دیگر افزایش قیمت تمام شده ی فرآورده های فولادی برای فولاد سازان و ارائه ی آنها با قیمت متفاوت باعث می شود که هم خریدار و هم تولید کننده شرایط سختی را تجربه کنند.

شاید بدانید که اکثریت سهام این شرکت ها جزء سهام عدالت می باشد که تعداد سهامداران خرد در آنها بسیار زیاد است. اگر سود این شرکت ها نوسان پیدا کنند و دچار کاهش شوند، اگر چه ممکن است این شرکت ها دچار ضرر های سنگینی شوند، اما بیش ترین ضرر حاصل از این امر برای سهامداران خرد خواهد بود که ارزش سهامشان را از دست می دهند.

در مقابل این کار باعث می شود که فولادسازان مجبور باشند فرآورده های خود را با هشتاد درصد قیمت بازار جهانی به بازار عرضه کنند، که این کار باعث می شود سود این کارخانه ها کاهش چشم گیری پیدا کند که خود این امر در واقع می تواند تبعات منفی بسیاری به دنبال داشته باشد که از جمله آنها می توان به اثر گذاری منفی بر روی بازار بورس اشاره کرد.

میزان قیمت جهانی آهن آلات و میلگرد

در کشور ما نیز مثل همه ی کشور های دنیا، قیمت فولاد و محصولاتی که از این آلیاژ تولید می شوند متاثر از قیمت جهانی می باشند. میزان عرضه و تقاضای جهانی، قیمت انرژی و موجودی های انبار عوامل مهمی هستند که بر این قیمت تاثیر می گذارند و به طبع قیمت جهانی، قیمت میلگرد اصفهان در داخل کشور تغییر می کند.

به این ترتیب شاید قیمت جهانی مهم ترین عاملی باشد که باعث افزایش یا کاهش قیمت آهن و میلگرد می شود و بالا و پایین رفتن میزان قیمت فلزات در جهان بر عملکرد شرکت های فعال در صنایع فلزی مرتبط خواهد بود.

درست است که تعیین قیمت فولاد تا حد زیادی پیرو قیمت گذاری هایی است که کشورهای مستقل همسود (CIS) تعیین می کنند، اما نباید فراموش کرد که از آنجایی که کارخانه های فولاد معمولا کارخانه های دولتی هستند، عوامل داخلی نیز مانند سیاست گذاری های دولت می تواند در این امر موثر باشد.

نقش بازار آزاد در این میان چیست؟

بازار آزاد و بازار دستوری دو راهکاری هستند که باعث شده اند اختلاف شدیدی بین اقتصاددان ها و متخصصان در این زمینه به وجود بیاید.

بازار آزاد یا فیری مارکت (Free Market) بازاری است که در آن سیاست های دولتی و خارجی تاثیری روی قیمت میلگرد نمی گذارند و رقابت است که تعیین کننده ی قیمت میلگرد اصفهان می باشد.

در بازارهای آزاد رقابت است که حرف اول را می زند. این بازارها تقریبا در هر نوع کالایی نظیر تیرآهن، نبشی، ناودانی، پروفیل، ورق و شمش دیده می شوند و فقط مخصوص بازار آهن و میلگرد نیست.

در فیری مارکت یا بازارهای آزاد که معمولا متشکل از شرکت ها و کارخانه های خصوصی است، این رقابت است که حرف اول و آخر را می زند. هر شرکت، کارخانه یا فروشگاهی که بتواند محصول با کیفیت تر، قیمت پایین تر، مشتری مداری بیش تر، و محبوبیت بیش تری داشته باشد برنده خواهد بود.

===================================================================

 چگونه شرکت خود را در دیتا میلگرد اصفهان برند کنیم؟

 سریعتر از گوگل رشد کنید!
 سایر فروشندگان با شما درحال رقابت هستند!
داستان‌های موفقیت زیادی از زبان فروشندگان میلگرد اصفهان از طریق دیتا میلگرد اصفهان وجود دارد که هر روز فروشندگان بیشتری را برای همکاری با دیتا میلگرد اصفهان، مشتاق تر می کند. 
 برای اینکه هرچه بیشتر دیده شوید برندتان شناخته تر گردد و از دید خریداران اعتبارتان بالا برود.
 برای اینکه هزینه‌های جانبی فروشتان کاهش پیدا کند و همچنین فروشتان در سراسر ایران در هر ساعت از شبانه روز افزایش یابد.
 شماره تماس، واتس آپ، تلگرام (مدیریت دیتا ملیگرد اصفهان):
یوسفی : ۰۹۰۲۱۹۰۹۹۹۰

===================================================================

قیمت میلگرد اصفهان بعد از انتخابات آمریکا

به تازگی انتخابات پر سر و صدای آمریکا نیز به پایان رسیده است و نکته ی مهمی که درباره انتخابات آمریکا وجود دارد این است که انتخابات ریاست جمهوری این کشور همیشه یکی از مهم ترین اتفاقات سیاسی در دنیا به شمار میرفته است و تاثیرات بسیار زیادی روی قیمت کالا ها و اجناس مختلف مثل قیمت میلگرد و حتی سیاست گذاری های برخی کشورها داشته است.

از اینها که بگذریم، بحث تغییرات قیمت کالاها در کشور خودمان مطرح می شود که با یک نظر انداختن ساده به قیمت ها کافی است تا مشاهده کنید که هر خبری درباره انتخابات آمریکا منتشر می شد، نوسانات خیلی جزیی قیمت محصولات و بخصوص ارز وجود داشت.

حال که این انتخابات تمام شده، چه بر سر بازار میلگرد و آهن آلات خواهد آمد؟

در ادامه گزارش نظرات کارشناسان بزرگ دنیا در زمینه بازار میلگرد و صنعت آهن و فولاد را که از شش رسانه ی معتبر تحلیلی بین المللی مختلف منتشر شده است را در اختیارتان قرار می دهیم:

کاهش 13 درصدی و افزایش 7 درصدی

یکی از نظرات کارشناسان که با استقبال خوبی از سوی افراد و دیگر کارشناسان مواجه شد این است که بر اساس شواهد و قرائن، می تواند پیش بینی کرد که به احتمال زیاد تولید آهن و فولاد به صورت جهانی در سال 2020 کاهش 13 درصدی را تجربه خواهد کرد، و همچنین در سال بعد یعنی سال 2021 به میزان 7 درصد بازیابی خواهد داشت.

به این ترتیب انتظار می رود که نیمی از کاهش تولید که در سال 2020 شاهد آن بودیم، در سال جدید بازیابی شود و به مدار بین المللی تولید آهن و میلگرد بازگردد.

رقابتی شدن قیمت فولاد

دیگر پیش بینی مهمی که توسط کارشناسان زمینه صنایع فولادی و آهنی به چشم می خورد این است که قیمت فولاد و آهن آلات و بالطبع میلگرد تا حد زیادی رقابتی خواهد شد.

درست است که تا چندی پیش موضوع حمایت از تولید داخلی یکی از اساسی ترین موضوع صنایع فولادی بود، اما در حال حاضر مشاهده می کنیم که بازار صادرات با شیب تندی به سوی رقابتی شدن حرکت می کند.

با این حال بسیاری از دولت ها همچنان درحال تلاش هستند تا به استفاده از راهکارهایی مثل گران تر کردن تعرفه واردات به هر روشی که می توانند از صنعت فولاد خودشان پشتیبانی کنند.

از سوی دیگر، این کشورها هر روزه برنامه ها و طرح های مختلف تشویقی ارائه می کنند تا بازار صادرات خود را توسعه بدهند.

با این حال، متخصصان و کارشناسان بر این باورند که اگر روند بیماری کرونا تا چند ماه دیگر به همین شکل ادامه پیدا کند و رو به افزایش باشد، سیاست های این کشورها دیگر جوابگو نخواهد بود چرا که افت شدید تقاضا دیگر جایی برای این سیاست ها باقی نخواهد گذاشت.

صنایع خودروسازی در خطر هستند!

سال 2020 یکی از بدترین سال هایی بود که در قرن 21 تجربه کردیم، و این روند هنوز که هنوز است ادامه دارد.

ویروس کرونا، این بلای جهانی باعث شده تا خانوارها بیش تر به خرید کالاهای اساسی خود بپردازند و گرایش آنها به سمت کالاهای دیگر که ضرورت کمتری دارند کاهش پیدا کند.

این امر سبب می شود که خریداران آهن و میلگرد محتاطانه تر از قبل عمل کنند، که نتیجه ی آن می تواند به خطر افتادن بسیاری از صنایع همچون کشتی سازی، هواپیما سازی، ساختمان سازی و بیش تر و مهم تر از همه صنعت خودروسازی شود.

تضعیف کسب و کارهای کوچک و کاهش درآمد کسب و کارهای کلان

آنطور که پیداست، حالا حالاها از ریشه کن شدن ویروس کرونا در دنیا خبری نیست، و ممکن است تا اواسط سال جدید نیز درگیر این ویروس و مشکلاتی که به وجود آورده است باشیم.

با این اوصاف، در سال جدید نیز شرکت های صنعتی و فولادی بزرگ مثل ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان، مثل سال قبل در تصمیمات هزینه ای که دارند محتاطانه تر عمل می کنند و برنامه های توسعه ای خود را تغییر خواهند داد.

علت آن این است که حجم تقاضای فولاد و آهن باعث کاهش قیمت محصولات ذوب آهن اصفهان مثل قیمت میلگرد اصفهان شده است که همین امر باعث کاهش درآمد این شرکت های کلان خواهد شد.

در این بین، مشاغل و کسب و کارهای کوچک نیز اگر چه می توانند خود را سریع تر با اوضاع وفق بدهند و از انعطاف پذیری بیش تری برخوردار هستند، اما نرخ های رقابتی در میان کسب و کار های کوچک این حوزه باعث ضرر های زیادی برای آنها خواهد شد و بنا بر این بهترین پیشنهادی که می توان به این کسب و کار ها داد، ادغام و یا فعالیت های تجمیع شده با همکاران و کسب و کارهای کوچک دیگر که در این زمینه فعالیت می کنند می باشد.

افزایش قیمت آهن و فولاد

در میان این همه مشکلات، نظرات روشنی بخش وخوبی نیز به چشم می خورد. اگر چه بسیاری از تحلیل گران اقتصادی و کارشناسان صنعت فولاد و آهن آلات پیش بینی های ناامید کننده ای از وضعیت سال جاری دارند، اما تعداد کارشناسانی که به شرایط امیدوار هستند نیز کم نبوده است.

بسیاری از کارشناسان، با بررسی روند بهبود بیماران کرونایی و نرخ خرید واکسن ها توسط بسیاری از کشورهای دنیا بر این باورند که آمار شیوع و مرگ و میر ناشی از این ویروس نحس کاهش پیدا می کند.

آنها معتقدند با توجه به موفقیت هایی که واکسن کرونا در مقابل این ویروس داشته است، و با توجه به اینکه کشورهای بسیاری از جمله کشورهای برتر تولید فولاد در دنیا این واکسن ها را خریداری کرده اند، می توان انتظار داشت که میزان تلفات جانی در 3 الی 4 ماه آینده کاهش چشم گیری پیدا خواهد کرد.

به این ترتیب، بسیاری از کشورهای دنیا و بخصوص کشورهای درحال توسعه بیش از همیشه برای جبران خسارت های وارده و حرکت رو به جلو نیازمند صنعت فولاد و آهن خواهند بود، که این افزایش شدید تقاضا می تواند باعث افزایش چشمگیر قیمت آهن و فولاد و فرآورده های فولادی مثل قیمت میلگرد اصفهان در دنیا شود.

قیمت میلگرد اصفهان

دیتا میلگرد اصفهان، بهترین مرجع قیمت میلگرد اصفهان

پلتفرم دیتا میلگرد اصفهان یکی از معتبرترین و کارشناسی ترین پلتفرم هایی است که در زمینه ارائه قیمت روز میلگرد اصفهان فعالیت می کند و با نظرات و تحلیل های کارشناسانه مشاوران مطرح موفق شده است تا به بسیاری از افرادی که در زمینه های عمرانی و صنعتی فعالیت می کنند کمک کرده و رضایت صد درصدی آنها را به دست بیاورد.

http://datajoo.com/rebar-price-reference/Isfahan-rebar-price/

علاوه بر ارائه قیمت میلگرد اصفهان، دیتا میلگرد اصفهان خدمات مشاوره ای تخصصی و کارشناسانه نیز در زمینه خرید میلگرد اصفهان ارائه می کند و شما عزیزان می توانید در صورتی که مایلید از خدمات دیتا میلگرد اصفهان در پروژه‌های عمرانی و صنعتی خود استفاده کنید، همین حالا به وب سایت دیتا میلگرد اصفهان مراجعه کرده و تماس حاصل فرمایید.

در آخر لازم می دانیم ضمن داشتن بهترین آرزوها، از شما همراهان گرامی دیتا میلگرد اصفهان بابت مطالعه ی این مقاله تشکر کنیم

و شما را به مطالعه خبری اقتصادی با عنوان "با مرجع قیمت لحظه ای میلگرد اصفهان آشنا شوید"

که پایگاه خبری تحلیلی صراط نیوز که به تجلی عینی خودآگاهی نسبت به ماهیت رسانه های مدرن مشهور است، منتشر کرده است دعوت می کنیم، که این خبر اقتصادی به موضوعاتی مثل کلیات میلگرد اصفهان، انواع میلگردها در اصفهان، معرفی تولیدکنندگان میلگرد در اصفهان و نکاتی در مورد اتحادیه آهن و فولاد و دلالان بازار میلگرد در اصفهان پرداخته و به خریداران پیشنهاد کرده است که برای مشاهده از قیمت روز میلگرد اصفهان به پلتفرم دیتا میلگرد اصفهان مراجعه نمایند و همچنین به فروشندگان میلگرد اصفهان نیز امکاناتی فراهم شده است که برای برندینگ بیشتر کسب و کارشان از پلتفرم دیتا میلگرد اصفهان مشاوره و کمک بگیرند.

امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در خصوص قیمت میلگرد اصفهان در اختیار شما قرار بدهیم.

================================================

 کارشناسان دیتا ملیگرد اصفهان در هر لحظه از هفت روز هفته و ۲۴ ساعت با آپدیت شبانه‌روزی قیمت میلگرد اصفهان، آماده پاسخگویی سریع نیازهای مشتریان و خریداران میلگرد اصفهان می باشند.
 شماره تماس، واتس آپ، تلگرام (مدیریت دیتا ملیگرد اصفهان) | یوسفی : ۰۹۰۲۱۹۰۹۹۹۰
 آدرس ایمیل (مدیریت دیتا ملیگرد اصفهان): info@datarebar.com