شناسهٔ خبر: 45293905 - سرویس سیاسی
منبع: شبستان | لینک خبر

خانعلی زاده:

آمریکا به برجام باز نخواهد گشت

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بایدن نه می تواند و نه می خواهد به برجام باز گردد و هرگونه پیش فرض غیر از این، غیر واقعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهدی خانعلی زاده در رابطه با سیگنال های ارسالی دولت پساترامپ در امریکا، درباره مذاکرات برجامی با ایران برنامه «رویداد» رادیو گفتگو گفت: از بازتاب های تحلیف بایدن مشخص بود که امریکایی ها حول محور «نه به ترامپ» جمع شدند تا دولت بایدن شکل گیرد.

وی با بیان اینکه این دولت طرفداری جمهوری خواهان و دموکرات ها را با خود ندارد، افزود: طیف دموکرات هم دل خوشی از بایدن ندارد و وقتی او را بعنوان نامزد انتخابات معرفی کردند، رسما اعلام کردند بایدن را معرفی نخواهند کرد.

خانعلی زاده دولت بایدن را دارای مخالفان جدی در امریکا توصیف کرد و گفت: دست این دولت در امریکا چندان باز نخواهد بود.

وی به مردم ایران هم توصیه کرد کتاب خاطرات اوباما را که چند هفته دیگر در کشور ترجمه و به فروش می رسد، مطالعه کنند و آن را با دولت بایدن مقایسه نمایند.

خانعلی زاده خاطرنشان ساخت: بایدن نه می تواند و نه می خواهد به برجام باز گردد و تعهدات را انجام دهد و هرگونه پیش فرض غیر از این، غیر واقعی است.

همچنین دکتر دهقان، کارشناس مسائل سیاسی در این ارتباط زنده رادیویی، اظهار کرد: آنچه ترامپ در حوزه بین الملل صادر کرده است، از سوی بایدن لغو شده است و دیدیم که بار دیگر به قرارداد پاریس و مکزیک بازگشت.

وی افزود: قرارداد برجام که مصوب شورای امنیت ملی سازمان ملل است، به اتفاق آرا و بی هیچ نظر منفی ثبت شد و طبیعی است که جز تعهدات بین المللی امریکا محسوب می شود و آن ها نمی توانند علیه این قرار داد اقدام کنند.

دهقان گفت: بازگشت امریکا به برجام برای ورود به حوزه غرب آسیا جز برنامه کاری بایدن خواهد بود؛ کما اینکه پیشتر به این قضیه اذعان داشته است.

وی با اشاره به حوادث سه سال گذشته پس از خروج ترامپ از برجام، لزوم حل و فصل مسائل میان امریکا و ایران را متذکر شد و گفت: اگر امریکا بی قید و شرط به برجام بازگردد و تعهدات را بپذیرد، ایران نیز می تواند به شرایط سه سال گذشته باز گردد.

پایان پیام/50