شناسهٔ خبر: 45293617 - سرویس سیاسی
منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اعلام کرد

افزاش نرخ اشتغال در استان تهران

عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به افزایش تقاضای نیروی کار در شهرک‌های صنعتی از بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی جهت اشتغال ایثارگران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، حشمت الله عسگری در جلسه مربوط به ایثارگران با اشاره به وضعیت اقتصادی استان تهران افزود: هرچند کرونا بر بازار کار فشار آورده، اما روند رو به رشد در حوزه اشتغال استان تهران را شاهد هستیم که در سه فصل پیاپی بهار، تابستان و پاییز کاهش نرخ بیکاری را داشتیم.

وی ادامه داد: افزایش ۷ درصدی بیمه شده ها، افزایش تعداد کارگاه‌های فعال، رشد ۱۶۰ درصدی جواز ساخت واحدهای تولیدی، رشد ۴۰ درصدی صدور پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و رشد پرداخت تسهیلات موید رشد اشتغال استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: بیش از ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در ۹ ماه نخست سال پرداخت شده که نسبت به سال گذشته رشد ۴ برابری را نشان می‌دهد.

عسگری گفت: در کارگروه اشتغال از حیث منابع مشکلی نداریم کماکان در اشتغال روستایی با نرخ سود ۶ درصد بالای ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم که دوره بازپرداخت ۲ ساله دارد و ظرفیت خوبی است، در حوزه مشاغل خانگی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار داریم و ۲۰ درصد اعتبارات تبصره ۱۸ نیز باقیمانده است، منتها استقبال از این تسهیلات در میان ایثارگران چندان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در استان تهران در بیش از ۸۰ درصد از بخش‌های اقتصادی تقاضای نیروی کار داریم، در شهرک‌های صنعتی تقاضای نیروی کار وجود دارد، همچنین دو دسته صنایع بزرگ و صنایع دارای فناوری برتر یاهای تک داریم که ظرفیت‌های اشتغال آن‌ها احصا می‌شود تا از این ظرفیت برای اشتغال ایثارگران استفاده می‌شود، ضمن اینکه سرعت بخشی به کسب و کارهای ایثارگران نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.