شناسهٔ خبر: 45293345 - سرویس ورزشی
منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

بسته خبری منهای فوتبال؛

پریسا عرب قهرمان دوی صحرانوردی زنان شد/ خداحافظی فرهاد ظریف با زمین والیبال/ حضور داوران ایرانی در مسابقات جهانی هندبال

با بسته اخبار منهای فوتبال با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

رای کمیته انضباطی هندبال اعلام شد

آرای کمیته انضباطی فدراسیون هندبال برای تساوی شائبه‌برانگیز دیدار دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و فرازبام خاییز دهدشت اعلام شد.
۱۶ روز قبل و در جریان دور برگشت مسابقات لیگ برتر هندبال مردان دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و فرازبام خاییز دهدشت به تساوی رسیدند و با این تساوی هر دو تیم در کنار مس کرمان از گروه خود بالا می‌رفتند اما تیم زغال سنگ طبس بعد از تساوی این بازی و در شرایطی که از صعود به مرحله بعدی بازمانده بود به فدراسیون اعتراض کتبی کرد و مدعی شد که دقایق پایانی این بازی شائبه برانگیز است و باید بررسی شود.
کمیته انضباطی فدراسیون هندبال پس از برگزاری چندین جلسه و بررسی تمام موارد و اتفاقات مورد بحث دیدار بین تیم های فراز بام خاییز دهدشت و سپاهان اصفهان با حضور اعضا به موضوع شکایت تیم زغال سنگ طبس در خصوص مسائل به وجود آمده در این دیدار پرداخت.
در این جلسات که با حضور نمایندگان حقوقی، دفتر امور مشترک فدراسیون ها و بازرسی وزارت ورزش و جوانان و دیگر اعضا تشکیل شد، ضمن بررسی کلیه موارد و تماشای فیلم مسابقه، گزارش تخصصی کمیته فنی فدراسیون متشکل از جمعی از نخبگان و کارشناسان هندبال مورد بررسی قرار گرفت و برخی از بازیکنان و مربیان دو تیم جهت ارائه توضیحات احضار شدند و در نهایت این کمیته رای خود در خصوص موضوعات و اتفاقات این دیدار را اعلام کرد:
۱- باشگاه فرهنگی ورزشی فراز بام خائیز دهدشت و فولاد مبارکه اصفهان به نظارت مستمر، پایدار و دقیق در رعایت اصول اخلاق ورزشی و بازی جوانمردانه توسط همه دست اندرکاران زیر مجموعه در رشته ورزشی هندبال ملزم گردیدند و در این خصوص تذکر کتبی داده شد.
2- آقای مهرداد صمصامی، بازیکن باشگاه فرهنگی ورزشی فراز بام خائیز دهدشت به شش ماه محرومیت قطعی از حضور در کلیه مسابقات و پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
۳- امیر احمدی، بازیکن باشگاه فرهنگی ورزشی فراز بام خائیز دهدشت به شش ماه محرومیت تعلیقی از حضور در کلیه مسابقات و پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
۴- مجتبی حیدرپور، بازیکن تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان نیز به سه ماه محرومیت تعلیفی از حضور در کلیه مسابقات و پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم  شد.
۵-  در سی و سومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال کشور در بخش آقایان علی رغم اینکه قبلا و به موجب صورت‌جلسه فنی و قرعه کشی مسابقات مذبور قرار بر این بوده که سه تیم از هر گروه صعود کنند ولی با عنایت به شرایط و اوضاع و احوال ترسیمی و با تامل به نظر صریح اعضای کارگروه فنی (خبرگان فنی) و نیز اعضای کمیته انضباطی در راستای احقاق حق و جلوگیری از تضییع حق باشگاه زغال سنگ طبس، از هر گروه چهار تیم به مرحله نهایی صعود می کنند.
اکنون با توجه به جدول مسابقات احتمالا تیم های نیروی زمینی شهید شاملی، ذوب آهن اصفهان، پرسپولیس بهبهان و پاس ناجا قم از گروه الف و تیم های مس کرمان، فراز بام، فولاد مبارکه و زعال سنگ طبس از گروه ب در مرحله بعد برای کسب مقام اول تاهشتم رقابت خواهند کرد.

حضور داوران ایرانی در مسابقات جهانی هندبال
مجید کلاهدوزان و علیرضا موسویان دو داور ایرانی حاضر در مسابقات هندبال قهرمانی جهان به میزبانی مصر امروز در دوازدهمین روز از این رقابت ها قضاوت دیدار تیم های بلاروس و مقدونیه شمالی در گروه چهارم سوت خواهند زد.
کوبل داوری هندبال ایران که به عنوان تنها نمایندگان داوری آسیا در این رقابت ها حضور دارد تا قبل از انجام این مسابقه سه بازی دیگر را سوت زده بودند و بازی امروز مقدونیه و بلاروس چهارمین قضاوت داوران ایرانی در مسابقات جهانی مصر است.
در غیاب تیم ملی هندبال ایران در مسابقات جهانی مصر، تیم داوری تنها نمایندگان هندبال ایران در این رقابت ها به حساب می آیند.

پریسا عرب قهرمان دوی صحرانوردی زنان شد
رقابت صحرانوردی قهرمانی کشور در بخش زنان با قهرمانی پریسا عرب در انفرادی و استان اصفهان در بخش تیمی به پایان رسید.
مسابقه دوی صحرانوردی زنان در رده سنی بزرگسالان از صبح یکشنبه در چابهار آغاز شد که با قهرمانی تیم استان اصفهان در بخش تیمی و پریسا عرب در بخش انفرادی به پایان رسید.
در این رقابت ۳۰ دونده از استان‌های سراسر کشور در مسیر مورد نظر (۱۰ کیلومتر ) با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت در بخش انفرادی پریسا عرب و سمیرا خداترس به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند و پریچهر شاهی در جایگاه سوم ایستاد.
در بخش تیمی هم اصفهان بر سکوی نخست ایستاد و تیم‌های تهران و آذربایجان شرقی به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

مربی تیم ملی کاراته بانوان مشخص شد
با تصمیم کادر فنی تیم ملی، فاطمه قاسمی به عنوان مربی تیم ملی کاراته بانوان انتخاب شد.
از سوابق مربیگری قاسمی می‌توان به سرمربی پیشین تیم ملی رده سنی نوجوانان و مربی تیم ملی رده های سنی نوجوان، جوانان جوانان امید اشاره کرد.

گلایه محمد کیهانی ملی پوش شمشیربازی از صحبت های سرمربی
محمد کیهانی در خصوص صحبت‌های علی یعقوبیان سرمربی تیم ملی شمشیربازی اپه اظهار داشت: او حرف‌های خلاق واقعی زده است. ماه گذشته 6 نفر از 8 ملی پوش اسلحه اپه نامه‌ای را به رئیس فدراسیون نوشتیم و مسائلی را مطرح کردیم که باید عمیقا بررسی می‌شد. موضوع این بود که اپه از مسیر خود خارج شده است. ببینید در گذشته چند مدال کسب کردیم و از زمانی که یعقوبیان آمده است چند مدال کسب کرده‌ایم. شاگردان فیض عسگری، سرمربی سابق تیم ملی همه مدال آور بودند و او رزمومه خوبی داشت، اما در 4 سال گذشته هیچ مدالی نگرفته‌ایم.
وی ادامه داد: ما دوست نداریم مسائل شخصی شود. برخی دوستان گفته‌اند ما اپه و سابر را با هم مقایسه می‌کنیم، اما اینطور نیست و ما اپه را فقط با خودش مقایسه می‌کنیم. یعقوبیان وقتی دبیر شد، خودش را به عنوان سرمربی انتخاب و فیض عسگری را عوض کرد.
ملی‌پوش شمشیربازی عنوان کرد: یعقوبیان گفته است ورزشکارانی که اعتراض کردند هیچ مدالی نداشته‌اند، در حالی که من 9 مدال آسیایی و بین المللی دارم. کاش حداقل یادش بود که چند سال قبل در مسابقات آسیایی در نیمه نهایی به خود من باخت و من فینالیست شدم. البته حرف‌های او از عصبانیت بوده است.
وی ادامه داد: یعقوبیان گفته مانند سرباز است، اما باید بگویم ما ملی‌پوشان سرباز هستیم که بدون هیچ چشمداشت و حقوقی در اردوها و مسابقات شرکت می‌کنیم. همه ما جزو خانواده شمشیربازی هستیم و در این مدت تلاش کردیم حرف‌مان که حق هم است به گوش مسئولان برسد و آن را بررسی کنند. البته مسائل دیگری هم است که از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

نصرالله سجادی : تاکید «باخ» بر برگزاری قطعی المپیک بود
نصرالله سجادی از جمله افراد حاضر در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بود که امروز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد. سجادی که سرپرست کاروان ایران برای بازی‌های المپیک است در این مجمع در مورد آخرین وضعیت کاروان ایران برای اعزام به توکیو توضیح داد و گفت: طی ١٠ ماه گذشته جلسات متعددی با روسای فدراسیون‌ها در ارتباط با وضعیت ورزشکارانشان داشتیم، نماینده وزارت ورزش هم در نشست‌ها حضور داشته است.  جمع بندی این نشست‌ها در ستاد عالی طرح و خوشبختانه تصمیمات خوبی برای رشته‌ها اتخاذ شده است.
سجادی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر تماس‌های متوالی با کمیته بین المللی المپیک و برگزارکنندگان بازی‌ها داشتیم، خاطرنشان کرد: اخیراً هم نشست وبیناری با کنندگان بازی‌ها و سرپرستان دیگر کشورها داشتیم، گزارش فعالیت‌های مختلف در این نشست ارائه و بر برگزاری بازی‌ها تاکید شد و نتیجه این نشست‌ها به نمایندگان فدراسیون‌ها ارائه شد تا آنها هم در جریان قرار بگیرند.
سجادی با بیان اینکه جمعه گذشته و به دنبال اخبار منتشر شده مبنی بر لغو المپیک، تماسی با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک داشتم، گفت: تاکید باخ هم مبنی بر برگزاری قطعی المپیک بود. توماس باخ با دفتر نخست وزیر ژاپن هم داشته و از طرف وی هم نسبت به برگزاری قطعی المپیک اطمینان حاصل پیدا کرده است.

خداحافظی فرهاد ظریف با زمین والیبال
با اینکه در چند سال اخیر فرهاد ظریف را خیلی فعال حتی در بازی های لیگ نمی دیدیم، اما او سعی می کرد حتی در 37 سالگی هم به بازی ادامه دهد؛ اتفاقی که البته خیلی هم در لیگ برتر والیبال ایران عجیب نیست و چند بازیکن بالای 40 سال نیز هم اکنون مشغول بازی هستند.
فرهاد ظریف در سال 2006 و پس از روی کار آمدن گاییچ، به همراه تنی چند از بازیکنان وقت از تیم ملی کنار رفت، اما با آمدن ولاسکو درسال2011 او دوباره به تیم ملی بازگشت و بهترین لیبروی آسیا در جام ملتهای آسیا 2011 و بهترین لیبروی جام قهرمانان قاره ها در سال2013 را کسب کرد و شاید بزرگترین حسرت او نرفتن به المپیک بود.
او در حالی که تا چند ماه قبل از المپیک ریو به عنوان لیبروی اصلی تیم ملی شناخته می شد، در نهایت از سوی لوزانو کنار گذاشته شد تا مرندی لیبری اصلی ایران در المپیک باشد. لیبروی سابق تیم ملی پنجشنبه شب با حضور در برنامه 5+1به طور رسمی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد. خاتم اردکان آخرین تیمی بود که ظریف در آن توپ می زد.
ظریف سابقه پنج قهرمانی در لیگ برتر را داشت که همه با مربیگری مصطفی کارخانه و در تیم های پیکان و صنام رخ داده بود.

نبرد آسیایی مسابقات جهانی هندبال به سود قطر
در ادامه بازی های روز یازدهم مسابقات هندبال قهرمانی جهان که به میزبانی مصر از ۲۴ دی ماه با شرکت ۳۲ تیم اغاز شده است در گروه دوم این رقابت ها، دو نماینده قاره کهن یعنی قطر و بحرین به مصاف یکدیگر رفتند که قطر موفق شد با شکست ۲۸ بر ۲۳ بحرین به دومین برد خود در بیست و هفتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان دست یابد. این بازی که از ساعت ١٨ به وقت ایران در مجتمع تالار های قاهره با قضاوت کوبل داوری کشور اسپانیا یعنی مارین وگارسیا برگزار شد در نیمه نخست با برتری ۱۴ بر ۱۳ بحرین به پایان رسید.
اما در نیمه دوم شاگردان والرو ریورا نبض بازی را در دست گرفتند و علاوه بر جبران شکست نیمه نخست در نیمه دوم مقتدرانه ۱۵ بر ۹ بحرین را از پیش رو برداشتند تا در پایان ۶۰ دقیقه هندبال زیبا ۲۸ بر ۲۳ مقابل بحرین به برتری برسند.
قطر با دومین پیروزی خود ۴ امتیازی شد و به رده سوم جدول گروه دوم رسید. بحرین نیز با این شکست همچنان بدون کسب امتیاز در جایگاه ششم جدول قراردارد. بحرین و قطر یکشنبه را به استراحت می پردازند و سپس روز دوشنبه شش بهمن در آخرین دیدار مرحله گروهی به ترتیب به مصاف ژاپن و ارژانتین خواهند رفت.

انتهای پیام/