شناسهٔ خبر: 45293262 - سرویس سیاسی
منبع: ایپنا | لینک خبر

غزل حکیمی فرد تغییر تابعیت خود را تکذیب کرد

غزل حکیمی فرد با تاکید بر اینکه به خاطر حضور در خارج از کشور امکان حضور در تیم ملی ایران را ندارد، تغییر تابعیت خود را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

تغییر تابعیت غزل حکیمی فرد و ادامه فعالیت های این شطرنجباز با پرچم کشور سوئیس خبری بود که روز گذشته پیرامون وی در محافل خبری دست به دست شد.
این در حالی است که حکیمی فرد تاکید دارد تغییر تابعیت نداده و صرفا به خاطر ممنوعیت هایی که برای بازی در تیم ملی ایران دارد و مهیا شدن شرایط حضورش در مسابقات اروپایی، پرچم کشورش در فدراسیون جهانی را تغییر داده است.
این شطرنجباز کشورمان این موضوع را در پیج شخصی خود عنوان کرده است. در این مطلب آمده است:
«اینجانب غزال حکیمی فرد استاد بزرگ شطرنج بانوان و فارغ التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی در رشته مهندسی کامپیوتر می باشم. به مدت سه سال جهت ادامه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک در کشور سوئیس اقامت دارم که موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس از این دانشگاه شده ام و در حال حاضر به عنوان Research Assistant در این دانشگاه مشغول به کار می باشم.
ضمناً اینجانب در طی سالیان متوالی بدون هیچ حاشیه ای، افتخار عضویت در تیم ملی شطرنج کشورمان در تمامی ده های سنی، از نونهالان تا بزرگسالان را داشته ام و افتخاراتی را در سطح آسیا و جهان برای کشورم کسب کرده ام.
متأسفانه ادامه تحصیل من در کشور سوئیس با آئین نامه های قهرمانی کشور مغایرت داشته و بازیکنانی که در خارج از کشور اقامت دارند، امکان حضور در تیم ملی را ندارند. من استاد بزرگ و بازیکن حرفه ای شطرنج هستم و در این مدت امکان حضور در تیم ملی کشورم را نداشتم. تغییر پرچم در فدراسیون جهانی به منزله تغییر تابعیت نیست بلکه امکانی برای حضور حرفه ای من در مسابقات شطرنج اروپا است.

لذا اینجانب تأکید می‌کنم تابعیت ایرانی داشته و هر گونه اظهار نظر در مورد تغییر تابعیت خویش به دلایل سیاسی و غیره را تکذیب می‌نمایم.»

 غزل حکیمی فرد پیشینه همراهی تیم ملی شطرنج بانوان ایران در رویدادهایی ماند المپیاد جهانی ۲۰۱۰ را دارد. وی قهرمانی کشور را هم در کارنامه دارد.