شناسهٔ خبر: 45293106 - سرویس ورزشی
منبع: ایپنا | لینک خبر

علیرضا فیروزجا: به دلیل اشتباه داوران به مسابقه دیر رسیدم

علیرضا فیروزجا علت تاخیرش در رقابت سوپرتورنمت شطرنج را اشتباه داوران می داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا، پس از شیوع کرونا تمامی رقابت‌های شطرنج به صورت آنلاین پیگیری شد. بعد از گذشت ماه‌ها و کنترل این بیماری در برخی کشورها، اهالی شطرنج تصمیم به برگزاری مسابقات حضوری گرفتند. در جدیدترین رقابت‌ها سوپرتورنمنت شطرنج بعد از ماه‌ها به صورت حضوری مسابقات خود را دنبال کرد.

در این رقابت‌ها شش شطرنج باز به مصاف یکدیگر رفتند. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، فابیانو کاروآنا، لوون آرونیان، یان کریشتف دودا و آرین طاری در این رقابت‌ها حضور دارند. هم‌چنین علیرضا فیروزجا ستاره بی‌چون و چرای شطرنج جهان در این رقابت‌ها دست به مهره شده است. این سوپرتورنمنت بعد از ماه‌ها برگزاری شطرنج آنلاین به صورت حضوری در نروژ پیگیری می‌شود.
اما علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی شطرنج جهان در روز چهارم این رقابت‌ها مقابل لوون آرونیان ارمنی قرار گرفت.  فیروزجا که با ریتینگ ۲۷۲۸ در این رقابت‌ها دست به مهره شده موفق شد این حریف قدرتمند ارمنی را در بازی های کلاسیک متوقف کند. پس از تساوی در بازی های کلاسیک این دو شطرنج باز در بازی آرماگدون رو به روی یکدیگر قرار گرفتند که فیروزجا توانست با وجود تنگی زمان این حریف قدرتمند را شکست دهد. سایت میزبان این رقابت‌ها در خصوص این مسابقه نوشت که علیرضا حدود ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه در بازی آرماگدون تاخیر داشته است! با وجود اینکه فیروزجا حدود ۲ دقیقه دیرتر به رقابت آخر خود رسیده بود توانست به پیروزی برسد.
فیروزجا درباره اتفاقی که باعث تاخیر او در این بازی شد گفت: فکر می کنم داور مسابقات اشتباه کرد و باعث شد که من دیر به این مسابقات برسم. به من گفته شد که مسابقه در یک زمان معینی آغاز می شود اما داوران زودتر از زمان اعلامی به من، رقابت را آغاز کردند. اما مشکلی نیست و گاهی این اتفاقات رخ می دهد.
علیرضا در باره کمبود زمان و بازی سرعتی خود گفت: یک بازی دیوانه وار انجام شد زیرا که این بازی آرماگدونی بود. حریفم برای برد بازی می کرد و برای پیروزی در این رقابت ریسک های زیادی انجام داد. انتخاب حرکت هایی که حریفم داشت در آن زمان آسان نبود.  در این بازی هم حریف می توانست پیروز شود و هم من، که خوشبختانه من در آخر فاتح این میدان شدم و از این بابت خوشحالم.
او ادامه داد: فکر می کنم شطرنج بازان با این رقابت ها به فرم ایده آل خود نزدیک تر خواهند شد و این مسابقات بسیار سرگم کننده است. معتقدم برگزاری این رقابتها طرح بسیار جالبی بوده و خوشحالم که در این مسابقات تجربه کسب می کنم.
نابغه ایرانی شطرنج جهان در آخر در باره برگزاری این رقابت ها به صورت حضوری گفت: خوشحالم از اینکه دوباره رقابت ها روی صفحه شطرنج برگزار می شود.
گفتنی است که روز گذشته شطرنج بازان این رقابت به استراحت پرداختند و از امشب (شنبه) کار خود را آغاز می کنند.