شناسهٔ خبر: 45277579 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

نشان پهلوانی به داور بین‌المللی کشتی ملایر اهدا شد

همدان- ایرنا- نشان پهلوانی در آیینی با حضور ولی الله سیف مشاور رئیس جمهوری، معاون وزیر ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و رییس مجمع نمایندگان استان همدان، به مسعود چوبین داور بین‌المللی کشتی ملایر اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این نشان پهلوانی به پاس قدردانی از سال‌ها زحمات و تلاش‌های مسعود چوبین نویسنده کتاب تاریخ زورخانه و کشتی پهلوانی ملایر، از سوی فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به وی اهدا شد.

داور بین‌المللی کشتی شامگاه شنبه در این باره به ایرنا گفت: نشان پهلوانی به پاس زحمات و تلاش‌های مستمر به افرادی اهدا می‌شود که در سال‌ها فعالیت و اتفاقی مهم را در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه ورزش رقم بزنند.

مسعود چوبین افزود: کسب این نشان برای من یکی از افتخارات مهم در عرصه ورزش است و امیدوارم بتوانم مروج خوبی در امر ورزش کشتی و ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای باشم.

وی رشته کشتی به ویژه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را یکی از رشته‌های اصیل و ریشه‌دار ایران دانست و بیان کرد: سال گذشته به عنوان یکی از داوران بین‌المللی، مسابقات کشتی قهرمانی جهان را قضاوت کردم که نقطه‌ای روشن و ماندگار در عرصه داوری کشتی من است.

عضو کمیته تحقیق و تالیف فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: ۳۵ سال است که در عرصه داوری کشتی فعالیت می‌کنم که ۲۵ سال به عنوان داور بین‌المللی و ۱۰ سال به عنوان داور ملی بوده‌ام.

چوبین همچنین به چاپ کتاب خود با عنوان تاریخ زورخانه و کشتی پهلوانی ملایر نیز بیان کرد: تلاش من در نگارش این کتاب این بود تا تاریخ شفاهی و فرهنگ پهلوانی ریشه‌دار این شهرستان را به صورت مستند جمع‌آوری و به عنوان میراثی ماندگار به آیندگان این مرز و بوم منتقل شود.

وی با اشاره به قدمت طولانی تاریخ زورخانه و کشتی پهلوانی ملایر یادآور شد: ملایر از دیر باز مهد نام‌آوران و قهرمانان کشتی بوده که زندگی در این شهر موجب افتخار و سرافرازی است.

مسعود چوبین از سال ۱۳۶۴ داوری کشتی را آغاز کرده و ۳۵ سال است در این عرصه فعالیت می‌کند.