شناسهٔ خبر: 45270960 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین:

اردوگاه «یانس آباد» فرصت بی‌نظیری برای استان قزوین است

آرزو یارکه سلخوری

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوایی اردوگاه یانس آباد می‌تواند در فصل تابستان اوقات فراغت خوبی را فراهم کند، به وزارتخانه پیشنهاد دادیم که اجلاس ۱۴۰۰ سال روسای آموزش‌وپرورش در این اردوگاه برگزار شود، اگر از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم و یک اجلاس کشوری برگزار کنیم به نظر می‌آید در توسعه و تجهیز امکانات اردوگاه در آینده مشکلی نخواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

حسنعلی اصغری در کارگروه تجهیز و توسعه اردوگاه‌های دانش‌آموزی استان قزوین که امروز ۴ بهمن در اردوگاه دانش‌آموزی یانس آباد برگزار شد، تصریح کرد: اردوگاه یانس آباد با توجه به قرار گرفتن در موقعیت استراتژیکی که دارد فرصت بی‌نظیری برای استان و کشور محسوب می‌شود، این اردوگاه در مسیر تردد استان‌های مختلف قرار دارد و این امکان وجود دارد که به استان‌های قزوین، البرز و تهران خدمات ارائه کند.

وی افزود: اگر ما بتوانیم آنچه در طرح توسعه اردوگاه یانس آباد پیش‌بینی شده را انجام دهیم؛ می‌توانیم از فرصت‌های موجود استفاده کنیم، اردوگاه یانس آباد ۱۰۶ هکتار زمین دارد که بیش از ۹۶ هکتار آن سند مالکیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوایی، اردوگاه می‌تواند در فصل تابستان اوقات فراغت خوبی را فراهم کند، به وزارتخانه پیشنهاد دادیم که اجلاس ۱۴۰۰ سال روسای آموزش و پرورش در این اردوگاه برگزار شود، اگر از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم و یک اجلاس کشوری برگزار کنیم به نظر می‌آید در توسعه و تجهیز امکانات اردوگاه در آینده مشکلی نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: اردوگاه شهید رجایی ضیاآباد نیز فرصت مغتنمی است، یکی از مشکلات ما این است که برخی از هزینه‌ها صورت می‌گیرد ولی به‌صورت مطلوب از آن استفاده نمی‌کنیم بنابراین با توجه به اقدامات صورت گرفته در این اردوگاه هنوز نتوانستیم از بخش مهمی از ظرفیت این اردوگاه ۱۰ هکتاری بهره‌برداری کنیم.

اصغری تأکید کرد: در این جلسه قصد داریم به‌صورت عملیاتی و اجرایی به مشکلات بپردازیم، امیدواریم هر چه زودتر زمینه برای حل مشکلات فراهم شود، تاکنون نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است که می‌توان به ساخت سالن آمفی‌تئاتر در اردوگاه طی یک سال گذشته اشاره کرد.

وی افزود: امروز عملیات ساختمانی سالن آمفی‌تئاتر انجام شده و سالن ویژه برگزاری مسابقات ورزشی پیش‌بینی‌شده است، برخی از نشست‌ها و اردوها را نمی‌توان داخل شهر برگزار کرد بنابراین مدیران باید به‌عنوان یک فرصت مغتنم به ین مجموعه نگاه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: ساخت و تجهیز اردوگاه شهید رجایی نیز از سال ۷۰ آغاز شده و تاکنون به‌درستی از منابع آن استفاده نشده است، این اردوگاه در زمین ده هکتاری است که ورودی آن به آسفالت نیاز دارد و محوطه‌سازی و آب شرب آن همچنان با مشکل روبه‌رو است.

حل مشکل برق اردوگاه نیاز به ۵۰ میلیون تومان اعتبار دارد

حجت‌الاسلام علی انصاری، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: آماده‌سازی و تجهیز سوئیت‌های اردوگاه یانس‌آباد در دستور کار قرار دارد، در حال حاضر برق اردوگاه دارای مشکل است و انشعابات این مجموعه نیاز به اعتبار ۵۰ میلیون تومانی دارد.

وی افزود: ساخت مجموعه ورزش سالنی و استخر باید در دستور کار قرار گیرد، در حال حاضر این مجموعه قابلیت ارائه خدمات به ۳۰۰۰ دانش آموز را دارد. علی‌رغم این‌که اردوگاه دارای سوئیت است اما اغلب از کمپ‌های اردویی استفاده می‌شود و دانش‌آموزان اینجا چادر می‌زنند، همچنین این مجموعه دارای یک آمفی‌تئاتر روباز و خوابگاه دانش‌آموزی است.

انصاری بیان کرد: همچنین اردوگاه مجهز به چمن طبیعی است که می‌تواند محل استقرار تیم‌های ورزشی باشد و این ظرفیت وجود دارد که به‌عنوان اردوگاه تیم‌های ورزشی در سطح ملی استفاده شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: تقاضای اصلی ما در حوزه پرورشی حل مشکلات اردوگاه در حوزه امنیت است، اردوگاه باید دارای امنیت باشد و برای این کار لازم است که ضلع شرقی دیوارکشی شود و تعداد قابل‌توجهی دوربین مداربسته برای اردوگاه تأمین شود.

وی تأکید کرد: تأمین چمن مصنوعی، تجهیز سوئیت‌ها برای استقرار فرهنگیان نیز از دیگر درخواست‌های ما در خصوص اردوگاه است، از کلیه دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که مساعدت‌های سالانه نسبت به اردوگاه داشته باشند و هم‌افزایی صورت بگیرد.

انصاری بیان کرد: صدور سند کامل از دیگر درخواست‌های ما برای این اردوگاه است، همچنین در خصوص اردوگاه ضیاآباد ورودی نیاز به آسفالت دارد و محوطه‌سازی و تأمین آب کشاورزی برای آن بسیار مهم است.

انتهای پیام