شناسهٔ خبر: 45254193 - سرویس ورزشی
منبع: برنا | لینک خبر

هفته دوازدهم لیگ برتر؛

زوج طلایی استقلال بلای جان سایپا می‌شود؟

ادامه هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال امروز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ در هفته دوازدهم لیگ برتر استقلال در تهران میزبان سایپاست و شاگردان محمود فکری برای تثبیت صدرنشینی خود به پیروزی در این دیدار نیاز دارد. سایپا هم که با 13 امتیاز در رده دوازدهم دارد قطعا به توقف استقلال در آزادی فکر می‌کند.

استقلال 9 هفته است شکست نخورده و با سه برد متوالی صدرنشین لیگ برتر بیستم است. استقلال بعد از دربی در بازی دشوار مقابل تراکتور در تبریز به میدان رفت. تیم محمود فکری در دیدار خارج از خانه مقابل تراکتور بازی روانی ارایه داد و برد پرگل و روحیه بخشی را به دست آورد.

استقلال در دیدار مقابل تراکتور نشان داد به روزهای اوج خود نزدیک شده است. در آن بازی مهدی قایدی و شیخ دیاباته دوباره همان مهاجم خطرناک و زهردار نشان دادند که به راحتی از هر خط دفاعی عبور می‌کنند. قطعا تشکیل دوباره این زوج کار استقلال را برای گلزنی آسان می‌کند و با حضور گلری مثل رشید مظاهری درون دروازه هم استقلال می‌تواند امید زیادی به ادامه روند خوبش داشته باشد.

تیم ابراهیم صادقی کار دشواری برای تقابل با استقلال در هفته دوازدهم لیگ دارد. سایپا هفته گذشته  بعد از 7 هفته مقابل ذوب‌آهن به پیروزی رسید و ابراهیم صادقی و شاگردانش از زیر فشار روانی خارج شدند و اکنون گرفتن یک امتیاز از استقلال برای نارنجی‌پوشان تهرانی حکم برد را دارد. سایپا به دلیل تساوی‌های پی در پی در لیگ بیستم به سلطان تساوی مشهور شده اما قطعا ادامه این روند نمی‌تواند به سود شاگردان صادقی باشد چون سایپا با ادامه این شرایط مثل سال گذشته باز هم در خطر سقوط قرار خواهد داشت.

از طرف دیگر مدافعان سایپا کار دشواری برای مهار طلایی استقلال یعنی مهدی قایدی و شیخ دیاباته دارند. این تیم اگرچه در 12 بازی 9 گل دریافت کرده اما قطعا مهار قایدی و دیاباته از پس هر خط دفاعی برنمی‌آید. سایپایی‌ها در خط حمله هم آمار ناامید کننده‌ای داشته‌اند و در هفته‌های سپری شده از لیگ بیستم فقط 7 گل به ثمر رسانده‌اند و بعد از ماشین‌سازی قعرنشین دومین خط حمله ضعیف لیگ را دارند.

استقلال در صورت برد در این دیدار می‌تواند به صدرنشینی خود ادامه دهد و جایگاهش را در صدر جدول تثبیت کند. در حال حاضر صنعت نفت با یک امتیاز کمتر از استقلال در رده دوم قرار دارد. از سوی دیگر برد در این بازی می تواند به استقلال برای قهرمانی نیم فصل هم کمک زیادی کند. استقلال در این دیدار سیداحمد موسوی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

یکی از نکات حاشیه‌ای این دیدار تقابل پیروز قربانی، دستیار ابراهیم صادقی، با استقلال است. قربانی که سال‌ها در خط دفاعی استقلال به میدان رفت و بازوبند کاپیتانی این تیم را هم بر بازو بست طی هفته‌های گذشته با انتقادات زیادی از طرف استقلالی‌ها روبه‌رو شده است. قربانی چندی پیش پرسپولیس را فنی‌ترین تیم ایران نامید و مورد انتقاد هواداران استقلال قرار گرفت و تقابل او با استقلالی‌ها می‌تواند جالب باشد. قربانی با فکری سرمربی استقلال همبازی بوده است.

دیدار استقلال و سایپا امروز ساعت 16:45 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. 3

بیشتر بخوانید: