شناسهٔ خبر: 45245249 - سرویس ورزشی
منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

نتیجه یا بازی زیبا

تساوی‌های پرسپولیس به درد چه کسی می‌خورد؟ 

پرسپولیسی‌ها مدعی هستند این ۶ تساوی حق آنها نبود و باید برنده از زمین بازی خارج می‌شدند اما آیا حق پرسپولیس برد در تمامی بازی‌ها بود؟ 

صاحب‌خبر -

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ پرسپولیس حتی اگر دو بازی عقب‌افتاده‌اش را ببرد به صدر جدول نمی‌رسد. تیمی که نباخته اما وضعیت خوبی هم در جدول لیگ برتر ندارد و ۶ تساوی از ۹ بازی کار این تیم را برای قهرمانی سخت کرده است. البته پرسپولیسی‌ها مدعی هستند این ۶ تساوی حق آنها نبود و باید برنده از زمین بازی خارج می‌شدند اما حق پرسپولیس برد در تمامی بازی‌ها بود؟ 

۱- درخشش اکبرمنادی
پرسپولیس برابر سایپا مالک توپ و میدان بود و فرصت پیروزی در این بازی را داشت ولی درخشش اکبرمنادی یک امتیاز را برای تیمش به همراه آورد. سایپا هوشمندانه فضای گلزنی را از پرسپولیس گرفته بود و با وجود بازی بهتر پرسپولیس تقسیم امتیازات غیرمنطقی هم نبود. 

۲- پنالتی‌ای که هدر رفت
تساوی دوم پرسپولیس نباید رقم می‌خورد اما فرصت‌سوزی سیامک نعمتی که پنالتی را از دست داد باعث شد امتیازات بین پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان تقسیم شود. 

۳- واترپلو
تساوی در قائمشهر بهترین نتیجه برای پرسپولیس بود. موقعیت‌های از دست رفته نساجی را که مرور کنید به این نتیجه خواهید رسید و در زمین آب‌گرفته ورزشگاه شهید وطنی همین یک امتیاز هم خوب بود. 

۴- یک نیمه پرسپولیس، یک نیمه ذوب‌آهن
پرسپولیس یک نیمه موفق را برابر ذوب‌آهن داشت و برنده به رختکن رفت اما در نیمه دوم ذوب‌آهن بود که درخشید و حتی می‌توانست برنده بازی باشد. 

۵- برتری نسبی سپاهان
تقابل پرسپولیس و سپاهان بازی کم‌موقعیتی بود اما در این بازی سپاهان برتری نسبی داشت و دقایق آخر بازی درخشش حامد لک اجازه نداد اولین شکست پرسپولیس رقم بخورد. 

۶- بدشانسی واقعی
پرسپولیس در لیگ بیستم اگر قرار بود یک بازی را به دلیل موقعیت‌های بهتر و بیشتر برنده شود باید دربی را می‌برد که در این بازی بی‌دقتی احمد نوراللهی و دیگر بازیکنان این تیم اجازه نداد سرخپوشان تهرانی برنده بازی باشند که بهتر بودند. 

شاید خیلی‌ها معتقد باشند پرسپولیس از رقبایش بهتر است اما در پایان تنها نتایج هستند که به خاطر می‌مانند و تاکتیک‌ها برای کسب نتیجه اختراع شدند. البته که پرسپولیس در لیگ بیستم هم بهتر از رقبایش در تمامی بازی‌ها نبود و اگر از این تیم انتقاد می‌شود بی‌دلیل نیست. شاید در لیگ برتر با همین سبک بشود در کورس قهرمانی ماند یا حتی جام گرفت ولی لیگ قهرمانان آسیایی هم داریم که با این سبک بازی نمی‌شود شکست در فینال بازی‌ها را جبران کرد.