شناسهٔ خبر: 45243388 - سرویس استانی
منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

بورس، کارگزاران را سرمایه‌دار ولی جیب مردم را خالی کرد

جوکار با بیان اینکه بورس، کارگزاران را سرمایه‌دار ولی جیب مردم را خالی کرد، گفت: وضعیت کنونی بورس نتیجه اعتماد مردم به دولت بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد صالح جوکار، در خصوص وضعیت بورس، گفت: در واقع دولت در خصوص بورس برای مردم اعتمادسازی کرد و در سایه این اعتمادسازی بود که مردم دارایی‌های خود را وارد بورس کردند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دعوت مردم به بورس توسط دولت از رسانه ملی باعث اعتماد آن‌ها به دولت و ورودشان به بورس شد که نباید از این اعتماد سو استفاده می‌شد.

وی با بیان اینکه بورس، کارگزاران بورس را سرمایه‌دار، ولی جیب مردم را خالی کرد، اظهار داشت: اینکه شرکت‌های حقوقی سهام خود را باقیمت‌های گران به فروش برسانند و بعدازآن به یکباره از بورس خارج شوند مسلماً بورس با افت شدید مواجه خواهد شد و به مردم متضرر می‌شوند.

جوکار اضافه کرد: این‌گونه نیست که شرایط کنونی بورس به علت حوادث طبیعی رخ داده باشد بلکه این مسئله محصول عملکرد دولت بوده و باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت نباید به شکلی عمل می‌کرد که در بورس دست به جیب مردم برده شود، اذعان داشت: مردم در شرایط کنونی واقعاً با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند و وارد بورس شدند تا درآمدی کسب کنند، اما برعکس، جیب مردم بیش از گذشته خالی شد که نتیجه اعتماد مردم به دولت بود.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکل بورس به‌صورت جدی وارد عمل شده است، اظهار داشت: مجلس به دنبال بهتر شدن وضعیت بورس است، اما شاید بخش اعظمی از پول‌های مردم که از دستشان رفته قابل بازگشت نباشد، ولی امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهبود این شرایط باشیم.