شناسهٔ خبر: 45241168 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

در سفر نایب رییس مجلس به رفسنجان ؛

۴۰ میلیارد تومان به تقویت زیرساخت های رفسنجان اختصاص یافت

کرمان - ایرنا - در سفر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به رفسنجان، ۴۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل طرح های زیرساختی مختلف این شهرستان اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی نیکزاد عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات سفر به شهرستان رفسنجان بیان کرد: در بحث راه های اصلی چهار میلیارد تومان بودجه به محور رفسنجان- نوق اختصاص یافت و همچنین قرار شد سازمان راهداری ۱۰ کیلومتر محور رفسنجان به زرند را با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان احداث کند ضمن اینکه زیرسازی این محور توسط مجتمع مس سرچشمه انجام خواهد شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به اختصاص سهمیه قیر به میزان ۱۰ کیلومتر آسفالت راه های روستایی به رفسنجان اشاره کرد و افزود: در مورد توسعه ایستگاه قطار احمدآباد  هم  ۲ کیلومتر خط کشی و نصب علائم این خط انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: سهمیه مسافرت مردم رفسنجان از طریق خط ریلی راه آهن کم بود که این سهیمه قرار شد ۲ برابر شود همچنین پرواز رفسنجان به تهران هم از ۱۲ بهمن هر هفته ۲ پرواز به تهران برقرار خواهد شد.

نیکزاد تصریح کرد: برای تکمیل مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی رفسنجان۲۵ میلیارد تومان نیاز است که ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت آب و فاضلاب کشور و پنج میلیارد تومان هم از محل اعتبارات استانداری کرمان تخصیص یافت.

وی گفت: در همه شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت هم ۲۵۰ میلیون تومان برلای هزینه جاری آن ها کمک می شود، و از طرف سازمان دهیاری ها نیز ۲۰۰ تن قیر رایگان به رفسنجان اختصاص یافت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در منطقه کشکوئیه رفسنجان ۹ واحد مسکن مهر بر اثر ریزش و فروکش چاهی تخریب شدند که قرار شد با کمک مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن این مسکن ها مقاوم سازی شود یا در قبال ان ها زمین در جای دیگر تحویل دهند.