شناسهٔ خبر: 45240200 - سرویس سیاسی
منبع: قدسنا | لینک خبر

هنیه :

راهپیمایی میلیونی مردم پاکستان باعث افتخار و مباهات است/ حماس به اصول سه گانه استراتژی خود پایبند است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) برگزاری راهپیمایی میلیونی در پاکستان در مخالفت با عادی سازی روابط و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری شهاب، کشور پاکستان شاهد راهپیمایی میلیونی مردم پاکستان در مخالفت با عادی سازی روابط و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی بود، این راهپیمایی با مشارکت مردم و رهبران و علمای پاکستان و فلسطین برگزار شد.

 

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با تقدیر از مردم پاکستان حضور میلیونی آنها در راهپیمایی مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن آن را مایه افتخار و مباهات دانست و از جمعیت علمای مسلمان در پاکستان به خاطر سازماندهی و برگزاری این راهپیمایی تقدیر کرد.

 

هنیه در سخنانی خطاب به شرکت کنندگان در این راهپیمایی میلیونی گفت حمایت مردم مسلمان پاکستان از ملت و مساله فلسطین و رقم زدن این حماسه تاریخی چیز عجیب و غریبی نیست و این حضور بر اسلامی بودن مساله فلسطین و ارتباط نزدیک و عمیق پاکستانی ها با قدس و مسجدالاقصی تاکید می کند.

 

وی بر پایبندی حماس به اصول سه گانه استراتژی خود شامل عدم کوتاه آمدن و عدم دست برداشتن از سرزمین تاریخی فلسطین، چنگ زدن به حق بازگشت و تمام حقوق فلسطینیان و چنگ زدن به گزینه مقاومت فراگیر علیه اشغالگران و نیز بر پایبندی به این مساله که مساله فلسطین عربی و اسلامی و انسانی است و فقط فلسطینی نیست.

 

هنیه تصریح کرد حماس ماهیت توطئه ای را درک کرده است که از ابتدای قرن گذشته طراحی شده تا فلسطین را از بعد اسلامی و عربی اش جدا کنند و نیز تلاش برای اینکه مساله فلسطین محدود به داخل اراضی اشغالی فلسطین شود.

 

وی خاطر نشان کرد این حمایت تاریخی ملت پاکستان اهمیت خاصی دارد، دولت بزرگ پاکستان در برابر چالشها ایستاد و کشوری اسلامی است که در برابر تلاشها برای از بین بردن هویت امت اسلام و از بین بردن توانمندی هایش ایستاد.

انتهای پیام/ر.ی/