شناسهٔ خبر: 45121359 - سرویس بین‌الملل
منبع: فارس | لینک خبر

شرکت هیأت صهیونیست‌ها در یک مسابقه ورزشی به میزبانی عربستان

منابع صهیونیست گزارش دادند که یک هیأت ورزشی از رژیم صهیونیستی برای اولین بار در مسابقات رالی داکار به میزبانی عربستان شرکت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه در فلسطین اشغالی می‌گویند در جریان مسابقات رالی داکار موتورسواری و اتوموبیل‌رانی به میزبانی عربستان سعودی، هیأتی از رژیم صهیونیستی در این مسابقات شرکت کرده است.

«گای معیان»، روزنامه‌نگار صهونیست و مشاور سابق «آریل شارون»، نخست وزیر سابق رژیم صهونیستی در حساب توییتری خود نوشت که «برای اولین بار در تاریخ، هیأتی ورزشی از اسرائیل در عربستان سعودی برای مشارکت در مسابقات رالی داکار شرکت کرده‌اند».

«رالی داکار» معتبرترین و بزرگ‌ترین رالی رقابت‌های جهانی ورزش اتومبیل‌رانی و موتورسواری حرفه‌ای است که در پیست ۲۷۷ کیلومتری بین شهرهای «جده» و «بیشه» عربستان سعودی در حال برگزاری است. 

عربستان سعودی و رژیم اشغالگر قدس روابط آشکار سیاسی ندارند. حضور ورزشکارن صهیونیست در عربستان از این جهت حائز اهمیت است که روند عادی سازی روابط بین امارات و رژیم تل‌آویو طی چند سال پیش با حضور ورزشکاران در مسابقاتی به میزبانی امارات یا شخصیت‌هایی صهیونیستی در نشست‌های فرهنگی و اقتصادی شروع شد.

هم‌اکنون امارات، بحرین، سودان و مغرب با رژیم صهیونیستی روابط خود را عادی‌سازی کرده‌اند. اگرچه منابع رسمی صهیونیست طی ماه‌های گذشته از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی و دیدار با شخص بن سلمان خبر دادند ولی ریاض این خبر را تکذیب کرد.

انتهای پیام/