شناسهٔ خبر: 45121350 - سرویس فرهنگی
منبع: میزان | لینک خبر

پیشنهاد‌هایی برای عزاداری مجازی در ایام فاطمیه

پویش مردمی «به رنگ مادر» برای نحوه متفاوت عزاداری در ایام فاطمیه به دلیل شیوع ویروس کرونا راه اندازی شده است. این پویش پیشنهاداتی برای عزاداری به صورت مجازی ارائه کرده است. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: پویش مردمی «به رنگ مادر» با توجه به شرایط و نحوه­ عزاداری امسال در فاطمیه، به دلیل شیوع ویروس کرونا، راه‌اندازی شده است و ۸ پیشنهاد برای مردم در این ایام دارد.  
 
در این اطلاعیه این پویش آمده است: برای فاطمیّه، دست ­به ­کار می­‌شویم و عهد می‌­بندیم در راه بزرگداشت نام و یاد مادر مظلومه­ امام زمان (علیه­‌السّلام) تمام تلاش خود را به­‌کار گیریم. خوب است در این روزها، خود را بازبینی کنیم و با کنارگذاشتن بدی ­ها و به‌­کار گرفتن خوبی‌­ها، رنگ و بوی فاطمی بگیریم.
 
پویش مردمی «به رنگ مادر» با دریافت نظرات کارشناسی و مشورت با فعالان فضای مجازی، ۸ پیشنهاد را به مردم ارائه کرد تا در این ایام، این برنامه را اجرایی کنند. این پیشنهاد‌ها می‌تواند فضای کشور به خصوص فضای مجازی را فاطمی و بستر را برای بهره‌مندی همه­ آحاد مردم در این روز‌ها را فراهم کند.

این پیشنهادها، به شرح زیر است:

«مجازی شو»

عکس «پروفایلَ» ­ت زیباست! اما وقتی فاطمیه و محرم می‌­شود، خوب می­‌شود به بهانه­ اعتقادمان آن را عوض کنیم تا «مجازی» و «حقیقیِ» زندگی­مان رنگ و بوی عزا بگیرد. یا پُست­ و استوری­‌های روزانه با موضوع فاطمیه بگذاریم. یک بیت شعر، حدیث یا تصاویر گرافیکی. دست به کار می­‌شوی؟! محتوای آن با ما، نشر آن با شما.
 
پیشنهاد‌هایی برای عزاداری مجازی در ایام فاطمیه

عین مثل «عبادت»

من و تو که معتقد به خالقِ مهربانیم، جهت سپاسگذاری از او، باید در به‌­جا آوردن نماز‌های پنج­‌گانه، پیشتاز باشیم. قرار بگذاریم در این روزها، «اول وقت» خواندن نماز را در برنامه­ روزانه‌­مان قرار دهیم. با خواندن «نماز استغاثه به حضرت زهرا (سلام­ الله‌­علیها)» گره از مشکل­مان گشوده می‌­شود. (دستور خواندن این نماز را می‌­توانید به‌­راحتی پیدا کنید).
 
پیشنهاد‌هایی برای عزاداری مجازی در ایام فاطمیه

«نا» پسند نباشیم

«بَد»، بَد است! مثل «دروغ» گفتن! «غیبت» کردن! «تهمت» زدن و هر چیز دیگری. به سَر و وضع­مان می‌­رسیم، غافل از این­که درون آدم هم زیبایی م‌ی­خواهد. بریز دور! هرچیزی که درون تو را نابود م‌ی­کند. مثا‌ل­ها را خودت می­دانی! (کنترل نگاه، گوش‌نکردن به موسیقی و هرچیزی که خوب نیست!)
 
پیشنهاد‌هایی برای عزاداری مجازی در ایام فاطمیه

حواس­ِ­مون باشه!

حالِ دل آدم­‌های اطراف­مان خوب می‌­شود اگر حواس­‌جمع باشیم و «نیازمندان» را از یاد نبریم. اگر وضع آشفته­ زندگی، دارد بدتر می‌­شود، «مهربانی» و «کمک» بیشتر می­­‌شود. «اطعام»، «تحت پوشش قراردادن ایتام»، «رسیدگی» و «کمک» به نیازمندان را فراموش نکنیم.
 
پیشنهاد‌هایی برای عزاداری مجازی در ایام فاطمیه

تو «یارِ مهربانی»؟!

سراغ «کتاب» نمی‌­رویم، چون خسته‌­ایم و حوصله نداریم! «مجازی» شده‌­ایم! اگر «شبهه» و «سوال» در ذهنت ایجاد شده که «دین به چه درد می‌­خورد» و «فاطمیه چیست؟!» می­‌توانی «کتاب» بخوانی، «پژوهش» کنی و از «مشورت» غافل نشوی! می­دانی سخنانِ حضرت فاطمه (سلام­‌الله‌­علیها) در کتابی با نام «خطبه­ فدک» جمع‌­آوری شده است که در آن، به خیلی از سوالات ذهنی ما، درباره امامت پاسخ داده‌­اند.
 
پیشنهاد‌هایی برای عزاداری مجازی در ایام فاطمیه

زائر شویم!

راه دور است... فرصت «زیارت» نیست... «حرم»‌ها بسته ­اند! «لایوِ (پخش­ زنده)» حرم­‌های اهل­‌بیت (علیهم‌­السّلام) را تماشا کن. زیارت­نامه‌­شان را بخوان و اگر می‌­توانی به زیارت اهل‌­قبور برو! از «صله­‌ارحام» و دیدار خویشاوندان و بزرگ­تر‌ها هم غافل نشو!
 
پیشنهاد‌هایی برای عزاداری مجازی در ایام فاطمیه

غیرت داریم چه غیرتی!

درست است احترام به سلیقه و عقاید، محترم و مهم است! اما نباید فراموش کنیم: «خط قرمز ما، اعتقادات­مان است!» اگر قرار باشد این، مورد تمسخر واقع شود یا کم­رنگ شود، باید پای آن بایستیم و از دین­‌مان پاسداری کنیم. مثل مادر مظلومه پای امام زمان­ش ایستاد. خودت می­دانی که...
 
پیشنهاد‌هایی برای عزاداری مجازی در ایام فاطمیه

یادم تو را فراموش

وقتی می‌­فرمایند: «مَنِ امام زمان حواسَ­م بهتون هست و کوتاهی نمی­‌کنم... تک­تک­تون رو به اسم می­‌شناسم و وقتی کِیف­تون کوکِ و حال­تون خراب­ه، هواتونُ دارم...» حیف نیست او را فراموش کنیم؟! می­‌توانیم هر صبح که از خواب بیدار می‌­­شویم یا وقتِ خواب به او سلام کنیم و با او درددل کنیم! «نمازِ امام زمان (دستور خواندن این نماز را می‌­توانید به‌­راحتی پیدا کنید)» بخوانیم و برای سلامتی و ظهورش دعا کنیم که حالِ دل­مان خوب می­‌شود و گره از مشکلات­مان هم گشوده می‌­شود.
 
 
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.