شناسهٔ خبر: 45121333 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

در سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی به سرخس انجام شد؛

بهره‌برداری از فاز یک پارک گوگردی گنبدلی

زهره رضانژاد

با حضور محمدصادق معتمدان، استاندار خراسان رضوی، فاز یک پارک گوگردی گنبدلی در منطقه خانگیران شهرستان سرخس به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

ساخت پارک گوگردی گنبدلی از سال ۹۶ و در زمینی به مساحت ۹ هکتار آغاز شده که برای ۱۵۰ نفر به طور ثابت ایجاد اشتغال می‌کند؛ در فاز نخست نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد ریال به صورت ثابت و جاری توسط بخش خصوصی در این پارک سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار خراسان رضوی همچنین در ادامه بازدیدهای میدانی سفر یک روزه خود به شهرستان سرخس با حضور در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان از واحدهای پاسارگاد خاورمیانه، پترو سرخس ایرانیان و کاشی و سرامیک تندیس ابریشم بازدید کرد.

در این بازدید متولیان این واحدها ضمن اشاره به موانع و مشکلات، به بیان برنامه‌های خود برای توسعه و تکمیل این واحدها پرداختند.

از برنامه‌های دیگر سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان سرخس که ۲۵ دی ماه صورت گرفت، بازدید از روستای پس کمر، مرکز دهستان پل خاتون، بود.

معتمدیان در این بازدید که احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس، در آن حضور داشت، ضمن گفت‌وگو با مردم محلی، از نزدیک در جریان مشکلات مردم این روستا قرار گرفت.

در روستای پس‌کمر که در ۵ کیلومتری مرز ترکمنستان و ۷۵ کیلومتری شهرستان سرخس واقع شده است، بیش از ۱۵۰۰ نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

بنا بر گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در این سفر یک روزه بازدید از سد دوستی نیز انجام شد که در این بازدید که قاضی‌زاده هاشمی، مجید شجاع، فرمانده مرزبانی استان و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند، استاندار خراسان رضوی در جریان آخرین وضعیت این سد قرار گرفت.

سد دوستی در مرز ایران و ترکمنستان و روی رودخانه مرزی هریرود در حوزه شهرستان سرخس، در شمال‌ شرق خراسان رضوی احداث شده‌ است.

این سد از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع ۷۸ متر و طول تاج ۶۵۵ متر است.

بازدید از پاسگاه مرزی پل خاتون سرخس از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی به این شهرستان مرزی بود.

انتهای پیام