شناسهٔ خبر: 45121256 - سرویس استانی
منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان اعلام کرد:

نیاز کاشان به موقوفات با نیت عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)

حوزه / رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: کاشان با وجود ۲۳۳۳ موقوفه و ۸۹۲۵ رقبه، متاسفانه وقف با نیت عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)ندارد و به جهت لزوم پاسداشت ایام شهادت حضرت، واقفین و خیرین می توانند موقوفاتی را با این نیت از خود به جای گذارند.

صاحب‌خبر -

مسلم محمود زاده در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان گفت: کاشان به واسطه وجود نازنین و مقدس حضرت علی بن باقر علیه السلام و داشتن مردمی متدین و مذهبی از دیرباز دارالمومنین نامیده شده و به همین دلیل دارای موقوفات زیادی است که برای رفع نیازهای جامعه و انجام امور مذهبی، خیریه، اجتماعی، مدارس دینی، مساجد و اماکن متبرکه وقف شده است، لذا بیشترین فراوانی موقوفات مربوط به نیات مساجد و اماکن متبرکه و روضه خوانی و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

وی افزود: نیاز روز جامعه در دوران طاغوت و عزم طاغوتیان برای از بین بردن مجالس عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام و مقابله با روصه خوانی ها و مجالس عزاداری سبب شد تا مردم بهترین اموال خود را وقف بر عزاداری حضرت ابا عبدالله(ع) کنند تا با این اقدام نه تنها از مجالس روضه خوانی حضرت دفاع کرده باشند، بلکه به نوعی مقابله با رژیم منحوس بود، لذا در زمان های مختلف مردم با دیدن مشکلات جامعه و نیازهای اجتماعی به فکر وقف برای رفع اینگونه نیازها بوده اند.

محمود زاده اعلام کرد: کاشان با وجود ۲۳۳۳ موقوفه و ۸۹۲۵ رقبه متاسفانه وقف با نیت عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) ندارد و به جهت لزوم پاسداشت ایام شهادت حضرت، واقفین و خیرین می توانند موقوفاتی را با این نیت از خود به جای گذارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه مجالس فاطمی زیادی در سطح‌ شهرستان به همت مردم و هیئات مذهبی برپا می شود، ولی در صورتی که موقوفاتی با این نیت ثبت گردد، پایداری بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام