شناسهٔ خبر: 45121210 - سرویس اقتصادی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بر اساس قیمت بازار؛

مقایسه فولکس پاسات با رنو تلیسمان+ مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو نیسان Juke Sport با میتسوبیشی AS در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در این گزارش  قصد داریم سدان خوش‌ساخت فولکس پاسات را با یکی از خودروهای فرانسوی پرطرفدار و سایز بزرگ از شرکت رنو به نام رنو تلیسمان مقایسه کنیم. برای آشنایی بیشتر با این دو سدان تقریبا تازه‌وارد به بازار ایران مقاله مقایسه فولکس پاسات و رنو تلیسمان را از دست ندهید.

معرفی فولکس پاسات و رنو تلیسمان

خودروی خانوادگی وسایز بزرگ رنو تلیسمان محصول شرکت فرانسوی رنو که در بازارهای کره‌جنوبی با نام رنو سامسونگ SM6 عرضه می‌شود برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ طراحی و در نمایشگاه فرانکفورت موتور به جهانیان معرفی شد. در واقع تصمیم  طراحی و ساخت رنو تلیسمان توسظ این شرکت فرانسوی زمانی گرفته شد که  در فروش مدل‌های vel satis در سال ۲۰۰۱ و latitude  در سال ۲۰۱۰ موفقیت چشم‌گیری نداشتند. رنو تلیسمان در اروپا با پنج تیپ مختلف عرضه می‌شود با نام‌های LIFE، INTENSE، ZEN، BUSINESS و INITIAL PARIS  و درکره‌جنوبی با چهار تیپ PE، RE، SEوLE عرضه شده است.

رنو تلیسمان

تلیسمان که بعد از سال‌ها که از تولید رنو ۱۸ در دهه‌ی ۱۹۸۰ می‌گذرد، اولین خودروی سایز بزرگ رنو محسوب می‌شود ازپلت‌فرم استفاده کرده  که مشترکا توسط شرکت رنو و نیسان طراحی شده است و با کد CMF-CD شناخته می‌شود. رنو تلیسمان با موتورهای مختلف و تیپ‌های گوناگون وارد بازارهای جهانی شده است، اما رنوتلیسمان موجود در بازار ایران نمونه ۴ سیلندر و ۱.۶ لیتری است. در مارچ ۲۰۱۸ شرکت رنو یک مدل اسپرت‌تر نیزاز تلسمان را با موتور بنزینی ۱.۸ لیتری و با نام S edition طراحی و در سپتامبر همان سال راهی بازار کرده است که به ایران وارد نشده است. 

فولکس پاسات

اما فولکس پاسات محصول موفق شرکت فولکس واگن است، از معتبرترین برندهای موجود در بازار که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ توانسته  بالاتر از دیگر رقبا رتبه نخست بیشترین فروش را کسب کند. مدل‌های مختلف و بسیار موفقی از این برند تاکنون وارد بازار ایران شده است که در بین آن‌ها می‌توان به همین فولکس پاسات اشاره کرد. طراحی فولکس پاسات که یک سدان ۴ سیلندر با موتور توربو شارژ است به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد که در سال ۲۰۱۵ راهی بازار شد. پاسات پس از عدم‌ موفقیت سدان فول سایز فیتون، به جهانیان معرفی شد و توانست تبدیل به یکی از مدل‌های بسیار موفق تولیدی این غول خودروسازی شود.

مقایسه فولکس پاسات با رنو تلیسمان از نظر ظاهری

در اولین بخش از جنگ این دو خودروی محبوب به مقایسه فولکس پاسات و رنو تلیسمان از نظر ظاهری می‌پردازیم. یکی از نکات برجسته در مورد طراحی داخلی رنو تلیسمان فضای زیاد کابین و صندوق عقب است که در واقع فاکتور مشترک تمامی خودروهای فرانسوی محسوب می‌شود. درطراحی داخلی رنو تلیسمان خوب عمل کرده است و طراحی زیبا با مواد با کیفیت را به مشتری هدیه می‌دهد. صفحه‌ی  نمایش لمسی ۸.۷ اینچی که به صورت عمودی در مرکز داشبورد قرار داده شده است، در کنار صندلی‌های راحت و چرمی با فضای کافی برای سرنشینان و فرمان چرمی فضای کابین را زیباتر کرده‌اند.

نمای داخلی رنو تلیسمان

در بخش طراحی خارجی نیز می‌توان تلیسمان را در چند کلمه خلاصه کرد سدان خوش‌ساخت، دارای بدنه‌ی محکم و ظاهر لوکس. طراحی خاص چراغ‌های جلو با فرم C شکل خود، فرم چراغ‌های عقب، قراردادن دوربین دید عقب در لوگوی رنو، بدنه‌ی مستحکم و کشیده تلیسمان همه و همه نشان از توان و خلاقیت بالای طراحان این سدان زیبا دارد.

 در خصوص طراحی داخلی فولکس پاسات باید گفت که در این قسمت حریف قدری برای رنو تلیسمان محسوب می‌شود. با ورود به این سدان، با فضای بسیار مناسب کابین مواجه می‌شوید. کابین فولکس پاسات بسیار خوب طراحی و ساخته شده‌است هم سرنشینان ردیف جلو و هم عقب هر دو از فضای کافی و مناسب برای نشستن برخوردار هستند، حتی مسافران بلندقد که در بسیاری از خودروها در ردیف عقب شرایط راحتی ندارند هم لازم نیست نگران فضای کافی برای پا و سر خود باشند.

 گرم‌گن صندلی‌های ردیف جلو و عقب و صندلی برقی راننده و سرنشین جلو نیز از دیگر المان‌های به‌کار رفته در جهت راضی نگه داشتن سرنشینان است.

 
فولکس پاسات

اما  فولکس پاسات در زمینه‌ی طراحی خارجی حریف چندان قدری برای رنو تلیسمان محسوب نمی‌شود و طراحان آن خیلی در زمینه نمای ظاهری آن قوی عمل نکرده‌اند. درواقع شرکت فولکس برای طراحی نمای بیرونی که شاید اولین مرحله در انتخاب یک خودرو محسوب می‌شود، خیلی حساسیت به خرج نداده است.

نمای داخلی فولکس پاسات

 مقایسه مشخصات فنی

رنو تلیسمان با تیپ‌های مختلف و موتورهای دیزلی، بنزینی و یک نمونه گازمایع  در نقاط  مختلف دنیا عرضه شده است. از رنوتلیسمان با موتور بنزینی دو نمونه وجود دارد، موتور ۲ لیتری و ۱.۶ لیتری . موتور دولیتری و ۴ سیلندر توانی برابر با ۱۳۸ اسب بخار تولید می‌کند و پیشرانه آن CVT است. در طرف دیگر موتور توربوشارژ ۱.۶  لیتری که دارای توان ۱۸۷ اسب بخار و پیشرانه ۷ سرعته دوکلاچه است مدل موجود در بازارهای ایران است. 

 مشخصات فنی فولکس پاسات نیز بدین صورت است که  موتور ۴ سیلندر با حجم ۱.۸ لیتری توربوشارژ، دنده‌ی اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه در آن به کاررفته است و ۰ تا ۱۰۰ را در ۷.۹ ثانیه طی می‌کند. اما اطلاعات بیشتر پیرامون آن‌را در جدول می‌توانید مشاهده کنید.

مدل خودرو

فولکس پاسات 

رنو تلیسمان

پیشرانه

 ۴ سیلندر

۴ سیلندر

حجم موتور

۲  لیتر

۱.۶ لیتر

حداکثر قدرت

۱۸۰ اسب بخار

۱۸۷ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۲۵۰ نیوتن بر متر

۲۶۰ نیوتن بر متر

گیربکس

۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه        

۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه

مصرف سوخت(ترکیبی)

۵.۸ لیتر

۵.۶ لیتر          

شتاب صفر تا صد

۷.۹ ثانیه

۷.۶ ثانیه     

حداکثر سرعت

۲۲۰ کیلومتر برساعت     

۲۳۷ کیلومتر برساعت   

مقایسه فولکس پاسات با رنو تلیسمان از نظر آپشن‌ها

یکی از آپشن‌های جالب در رنو تلیسمان  multi sense است که امکان تغییر تنظیمات داخلی، حالت رانندگی، سیستم تعلیق و مواردی از این قبیل را برای راننده فراهم می‌آورد. این سیستم دارای چهار حالت پیش‌فرض ECO، COMFORT، SPORT، NEUTRA است و یک حالت به نام PERSO که راننده می‌تواند تنظیمات دلخواه خود را داشته باشد. پورت USB نیز از دیگر امکاناتی است که وجود آن چه سرنشینان جلو وچه ردیف عقب را از بابت شارژ تلفن همراه راحت خواهد کرد. وجود درگاه ورود SD و  AUX  درکنار سیستم صوتی قدرتمند با ۱۳ اسپیکر نیز از دیگر آپشن‌هایی است که برای راحتی بیشتر سرنشینان در نظر گرفته شده است. از دیگر آپشن‌هایی  که در رنو تلیسمان جلب توجه می‌کند، سیستم مالتی مدیا  R-LINK2 است.

خودرو

فولکس پاسات

رنو تلیسمان 

چراغ

چراغ‌های روشن درطول روز، چراغ‌های زنونی جلو، چراغ‌های مه شکن در جلوو عقب، چراغ‌های اتوماتیک در جلو

چراغ‌های ال ای دی روشن در طول روز، چراغ‌های اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن درجلو و عقب، چراغ‌های زنونی در جلو

سیستم های مالتی مدیا

۸  اسپیکر،  سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3، CD، بلوتوث، AUX

بلوتوث، کنترل سیستم صورتی روی فرمان، سیستم صوتی با امکان پخش MP3، AUX ، درگاه USB ، رادیو،  HD ، رادیو ستلایت، درگاه SD کارت، ۱۳ اسپیکر، سیستم R-LINK2

صفحه‌ی نمایش

           ۵ یا ۶.۳ اینچی        

              ۸.۷ اینچی

آینه

آینه عقب الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی، گرم‌کن آینه جانبی

آینه عقب الکتروکرومیک، گرم کن آینه‌ها، آینه‌های برقی جانبی

 تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم چهارگانه، سیستم تهویه جدا برای ردیف دوم و سوم

 سیستم تهویه مطبوع دوگانه، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب

صندلی

  ۵ صندلی چرمی، تنظیم ۱۲ حالته برقی صندلی راننده،  تنظیم برقی گودی کمر راننده و ماساژور صندلی راننده

   ۵صندلی چرمی، گرم‌کن و ماساژور صندلی راننده، گرم‌کن صندلی سرنشین جلو، تنظیم ۸ حالته برقی صندلی راننده

شیشه

سقف پاناروما، سانروف، بالابربرقی شیشه‌ها

سقف پاناروما، سانروف، بالابربرقی شیشه ها

سایر امکانات

سنسور باران، سنسور فشارباد لاستیک‌ها، سنسور هشدار برخورد از عقب

 سنسور باران، سیستم ذخیره حالت رانندگی، گرم کن فرمان آپشن اختیاری، ورود بدون سوئیچ، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو، بازکن برقی درب صندوق عقب

نمای داخلی رنو تلیسمان

اما در مورد آپشن‌های رفاهی پاسات می‌توان ۶ عدد اسپیکر، بلوتوث، USBپورت، اپل کارپلی، سانروف، ورود بدون سوئیچ را نام برد که برای خودرویی با این رنج قیمت یک مزیت محسوب می‌شود. در این میان شاید تنها نقطه‌ی ضعف صفحه‌ی نمایش کوچک آن است که سایز بین ۵ یا ۶.۳ اینچی آن سبب می‌شود در این قسمت کمی عقب‌تر از رقیب باشد.

نمای داخلی فولکس پاسات

مقایسه ایمنی

مدل خودرو

فولکس پاسات 

رنو تلیسمان

 تجهیزات ایمنی و حفاظتی 

  دوربین ۳۶۰ درجه،  سیستم ترمزاضطراری، مانیتور نقاط کور، هشدارخروج از خط، مانیتور نمایش فشارتایر، سنسورهای پارک در عقب و جلو،کروز کنترل تطبیقی، چرخ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی  

 ترمز کمکی، سیستم برخورد از جلو در تمامی مدل‌های پاسات، کروز کنترل تطبیقی و سیستم نگه‌دارنده در خط و هشدار ترافیک در عقب در مدل‌های فول آپشن، لاستیک آلومینومی ۱۸ اینچی

کیسه‌ی هوا

 کیسه هوای راننده، کیسه هوای سرنشین جلو، کیسه‌های هوای جانبی ردیف جلو و عقب، کیسه هوای سرنشینان عقب

 ۶ کیسه هوا، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه های هوای جانبی، کیسه های هوای ردیف عقب

سیستم ترمز

سیستم ترمز اضطراری، سیستم ترمز ABS ، ترکشن کنترل

ترکشن کنترل، سیستم ترمزABS، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی

شرکت فرانسوی رنو در طراحی رنو تلیسمان به اندازه‌ی کافی تجهیزات ایمنی و آپشن‌های کمکی برای اخطار و کمک به راننده در مواقع لازم قرار داده است که راننده بتواند با خیال آسوده‌تر به رانندگی خود بپردازد. امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری، هشدار خروج ازخط، اخطار فاصله مناسب با خودرو جلویی، اخطار نقاط کور، سنسورهای پارک در جلو و عقب، دوربین دید عقب توانسته است موسسه ایمنی NCAP اروپا را مجاب کند که ۵ ستاره‌ی کامل را در بخش ایمنی و تصادف را به آن اختصاص دهد.

تست ایمنی رنو تلیسمان

اما رقیب رنو تلیسمان یعنی فولکس پاسات هم در این زمینه بسیار قدرتمند عمل کرده‌است؛ تا حدی که ایمنی یکی از مزایای مهم فولکس ‌پاسات محسوب می‌شود. این سدان نیز در سال ۲۰۱۸ توانست از موسسه‌ی NHTSA نمره‌ای مشابه لکسوس es دریافت کند، یعنی ۵ از ۵.

تست ایمنی فولکس پاسات

از امکاناتی که به صورت استاندارد در پاسات وجود دارد می‌توان به دوربین دید عقب، سیستم هوشمند تصادف و امکانات پیشرفته‌تر نظیر کروز کنترل تطبیقی ، هشدار برخورد از روبه‌رو، مانیتور نقاط کور و ترمز کمکی در مدل‌های فول آپشن اشاره کرد.

مقایسه فولکس پاسات با  رنو تلیسمان از نظر رانندگی

رانندگی با رنو تلیسمان

 در کل اغلب خودروهای ساخت شرکت رنو سواری دلپذیری را برای مشتریان خود به همراه دارند. اما در مورد رفتار رنوتلیسمان نکته‌ی قابل ذکر این است که پشت فرمان این سدان خوش ساخت کمی سواری خشکی را تجربه خواهید کرد و تکان‌های کابین در مسیرهای ناهموارهم کمی استفاده کننده را ازاین خودرو ناامید می‌کند.

 رانندگی با فولکس پاسات

 نوبت به بررسی رفتار پاسات در جاده می‌رسد، جایی که باز هم از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. موتور توربو شارژی که به صورت استاندارد روی آن نصب شده است، شتاب سریع و حرکت آسان را به همراه دارد. البته قابل‌ذکر است که این خودرو نیز رانندگی اسپورتی را به شما هدیه نمی‌دهد اما فرمان‌پذیری و حرکت راحت در تمامی سطوح و جاده‌ها از مزایای مهم آن است.

نتیجه‌گیری مقایسه فولکس پاسات با رنو تلیسمان 

پس از مقایسه فولکس پاسات با رنو تلیسمان از جهات مختلف متوجه می‌شویم با دو خودروی با کیفیت طرف هستیم که هردو از پرفروش‌های بازارهستند. هردو در زمینه‌ی ایمنی، کم‌مصرف بودن و فضای کابین بسیار خوب عمل کرده‌اند. اما گذشته از این خصوصیات مشترک شاید جزییات و فاکتورهای دیگری شما را برای انتخاب یکی از این دو خودرو متقاعد کند،  به عنوان مثال رنو تلیسمان ظاهر زیباتری دارد اما سواری فولکس پاسات بسیار نرم‌تراست یا اگر قیمت این خودروها برای شما اهمیت داشته باشد برای خرید پاسات باید بودجه‌ی بیشتری در نظر بگیرید.

 

انتهای پیام/