شناسهٔ خبر: 45121198 - سرویس اجتماعی
منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت عنوان کرد؛

برنامه بیمه سلامت برای حمایت از بیماران روانپزشکی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، بر ضرورت حمایت بیمه ای از خدمات بیماران روانپزشکی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی، با عنوان این مطلب که پرداختن به مباحث روانپزشکی در عمل مغفول مانده است، گفت: سازمان برنامه و بودجه، دولت و مجموعه دستگاه‌هایی که پشتیبان خدمت رسانی هستند باید بیماران روانپزشکی را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به نقش بیمه‌ها در پشتیبانی از بیماران روانپزشکی، افزود: بیمارستان روانپزشکی رازی یک مرکز درمانی چند وجهی است که هر سه سطح پیشگیری، درمان و مرکز نگهداری از بیماران را بر عهده دارد ولی آن طور که باید خدمات آنان تحت پوشش بیمه‌ای مناسب قرار نگرفته است.

ناصحی گفت: سازمان بیمه سلامت در زمینه خدمات مراقبت از بیماران در منزل و پزشکی از راه دور، آمادگی دارد تا پس از مراحل حقوقی و قانونی در شورای عالی بیمه این موضوع را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به بیماران حاد و مجهول الهویه نیز اشاره کرد و افزود: برای این بیماران نیز با وجود اینکه در عمل اعتبار مشخصی اختصاص داده نشده است، بسته‌ای مشخص شده که پس از سازوکارهای قانونی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: لازم است برای حمایت هر چه بیشتر از این بیماران طی تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و بیمه سلامت بخشی از هزینه‌ها تقسیم شود تا در نهایت بسته درمانی و توانبخشی آنان را تقویت کنیم.

ناصحی گفت: در صورتی که زنجیره خدمت رسانی به این بیماران بعد از ترخیص نیز فراهم شود، این گروه می‌توانند به جامعه بازگردند.