شناسهٔ خبر: 45121196 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار برنامه جهانی غذا درباره پیامد تروریست خواندن انصارالله یمن

تهران- ایرنا- مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل با یادآوری وضعیت کشور فقیر و جنگ زده یمن و نیاز به کمک های بشردوستانه در باره پیامد تروریست خواندن جنبش انصارالله هشدار داد و گفت: تروریست خواندن جنبش انصارالله از سوی آمریکا به منزله اعدام صدها هزار یمنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیوید بیزلی روز پنجشنبه خواستار تجدید نظر آمریکا در تصمیم خود مبنی بر تروریست خواندن انصارالله یمن شد و از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواست مسئولیت مالی برای تامین نیازهای یمن را به عهده بگیرند.

وی افزود: درج نام انصار الله در فهرست سیاه، به منزله اعدام صدها هزار نفر خواهد بود. اگر حکم اعدام میلیون ها انسان بیگناه را نداشته باشد.

بیزلی خطاب به سازمان ملل گفت: ما همین الان نیز بدون درج نام انصار الله در فهرست سیاه، از مشکلات رنج می بریم  و درج نام آن در این لیست یک فاجعه خواهد بود.

وزارت امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد نام جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که وزارتخانه تحت امرش تصمیم خود برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست «سازمان تروریستی خارجی» را به کنگره ابلاغ کرده است.

بیش از شش سال است که یمن شاهد جنگی است که ۲۳هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را در نتیجه حملات ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و با حمایت رژیم صهیونیستی، از دست داده اند و طبق اعلام سازمان ملل ۸۰ درصد جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفری یمن برای زنده ماندن در بدترین بحران انسانی نیاز مبرم به کمک­ های جهانی دارند ولی این درگیری به دلیل مسائل منطقه ای پیچیده تر شده است.

از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴)  عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند که تاکنون ادامه دارد و تلاش نهادهای بین المللی برای خاتمه دادن به آن هر بار با کارشکنی عربستان ناکام مانده است.