شناسهٔ خبر: 45118797 - سرویس بین‌الملل
منبع: ابنا | لینک خبر

هشدار صلیب سرخ نسبت به تبعات ویران گر تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن

ابنا

کمیته بین المللی صلیب سرخ از تاثیرات منفی تروریستی خواندن جنبش انصارالله بر اوضاع انسانی یمن، ابراز نگرانی کرد. این کمیته اعلام کرد: چنین اقدامی می تواند تأثیرات منفی وحشتناکی بر اوضاع انسانی در یمن داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی نسبت به تبعات تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن از سوی آمریکا هشدار داد.

این کمیته اعلام کرد که این اقدام آمریکا می تواند پیامدهای منفی بر بخش بانکی یمن داشته باشد.

براساس اعلام صلیب سرخ، تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن، روند امدادرسانی به مردم این کشور را با مشکل رو به رو می کند و تاثیرات منفی وحشتناکی بر روی اوضاع انسانی در یمن داشته باشد.

"مارک لوکرک" مدیرکل دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز در سخنرانی در این نهاد بین المللی، تروریستی خواندن جنبش انصارالله را موجب کنار کشیدن شرکای تجاری یمن و کمبود شدید مواد غذایی دانست.

وی با غیرقابل تصور بودن، ویران گر بودن و فاجعه بار بودن عواقب تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن، گفت که این اقدام موجب انصراف کامل بانک ها، شرکت های بیمه و کشتیرانی از کار با یمنی ها می شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد پیش بینی کرد که امکان وقوع قحطی بی سابقه در یمن وجود دارد.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا در واپسین روزهای عمر دولت این کشور از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور مبنی بر تروریستی اعلام کردن جنبش انصارلله یمن خبر داد و گفت: قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنم.

این اقدام پمپئو علیه انصارالله یمن در حالی بود که ائتلاف سعودی نزدیک به شش سال زیرساخت‌های یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده است و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.

...........................
پایان پیام/ 268