شناسهٔ خبر: 45117841 - سرویس استانی
منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در همایش هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش صورت پذیرفت

تجلیل معاون اول رییس جمهور ازشورای آموزش و پرورش شهر تهران

همایش هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش به صورت مجازی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و سایر استانها برگزارشد

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، از عبدالرضا فولادوند مدیرکل و شوراهای آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان رتبه اول و شورای برتر و برگزیده کشور تقدیر به عمل آمد.
بر اساس این گزارش، اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری در همایش هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش که به صورت مجازی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و سایر استانها برگزارشد، نقش آموزش و پرورش را بسیار تعیین کننده دانست و اظهارداشت: آموزش و پرورش اساس، سنگ زیر بنا و بنیان توسعه است.
معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران رمز توانمندسازی یک نظام پویا و کارآمد را آموزش و پرورش قلمداد نمود و نسبت به عدالت آموزشی به عنوان یک آرمان مهم دینی، ملی و انقلابی و جلب اعتماد، مشارکت مردم تصریح نمود.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت آموزش و پرورش است که هم در سخنان مقام معظم رهبری و هم سخنان رییس جمهور بارها بر این موضوع تأکید شده که هزینه کردن در آموزش و پرورش در حقیقت هزینه جاری و مصرفی نیست بلکه یک هزینه سرمایه ای و بلکه بهترین و پربازده ترین سرمایه گذاری حتی از نگاه اقتصادی است.
معاون اول دولت تدبیر و امید افزود: کسانی که در شوراهای آموزش و پرورش فعالیت می کنند در هر مسئولیتی که هستند باید بدانند که کار آنها جزو ماندگارترین باقیات و صالحات بوده و خدمتی ماندگار به مردم کشور است.
دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه امروز در شرایطی خطیر قرار داریم، ضرورت شناسایی و تمرکز اولویت ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: ‌آموزش و پرورش در مقطع فعلی با سه ضرورت روبروست که یکی از این ضرورت ها مقابله با تحریم است. شاید تصور شود که آموزش و پرورش نقش چندانی در مقابله با تحریم ندارد اما تحریم های ظالمانه آمریکا با هدف متلاشی کردن اقتصاد، نظام و سقوط کشور طراحی شد و همه ما برای مقابله با این تحریم ها مسئولیت داریم و فرد فرد مردم و همه ‌آحاد کشور مسئولیت دارند که تحریم ها را بی اثر کرده و تاب آوری جامعه را بالا ببرند.
معاون اول رییس جمهور دومین ضرورت پیش روی آموزش و پرورش را غلبه بر بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: امروز همه کشورها در حال مدیریت برای مقابله با کرونا هستند و شیوه مدیریت هر کشوری امروز مورد قضاوت و مقایسه دیگران قرار می گیرد. در این شرایط، مهم ترین موضوع سلامت مردم است و بهترین راهکار برای حفظ سلامت جامعه، رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی است و اگر این نکات را رعایت نکنیم علاوه بر مخاطره برای سلامتی خود، بار سنگینی را بر دوش بخش بهداشت و درمان کشور قرار می دهیم.
وی با اشاره به همراهی و مشارکت مردم کشور برای مقابله با کرونا تصریح کرد: مردم ایران نمایش بسیار خوبی از فرهنگ و تمدن خود در این زمینه به نمایش گذاشتند. البته علما و در رأس آن مقام معظم رهبری تصویری ماندگار از روحانیت شیعه ارائه کردند و تجربه جدیدی از درک دینی را به نمایش گذاشتند. شاید کسی تصور نمی کرد روزی علما با بسته شدن حرم ها و یا ایجاد محدودیت در مراسم عزاداری ماه محرم موافقت کنند این نشان می دهد دین اسلام تا چه اندازه برای سلامت مردم ارزش قائل است.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: آموزش و پرورش علاوه بر اینکه می تواند در فرهنگ سازی برای جامعه در مسیر مقابله با کرونا نقش تعیین کننده داشته باشد، چگونگی استمرار تعلیم و تربیت در شرایط کرونایی نیز یکی از دغدغه هایی است که وزارت آموزش و پرورش در قبال آن مسئولیت دارد.
دکتر جهانگیری اضافه کرد: خوشبختانه مجموعه آموزش و پرورش و دانشگاه های کشور توانستند در مقطع زمانی کوتاه شبکه شاد و فضایی را برای آموزش از راه دور فراهم کنند که شاید اگر در شرایط عادی از آموزش و پرورش خواسته می شد سامانه ای را برای ارتباط با ۱۵ میلیون دانش آموز طراحی کند، آن را کاری سخت و نشدنی تلقی می کرد اما وزیر آموزش و پرورش بر اساس وظیفه ملی و دینی نسبت به این امر مهم اقدام کرد.
معاون اول رییس جمهور سومین ضرورت پیش روی آموزش و پرورش را عدالت آموزشی دانست و اظهار داشت:‌ عدالت، آرمان بزرگ هر انسان و برای ما آرمانی انقلابی و دینی است. امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر تمامی جنبه های عدالت توجه و تأکید داشتند که عدالت آموزشی نیز یکی از این جنبه ها است.
دکتر جهانگیری با تأکید بر اینکه دولت با وجود همه محدودیت ها تلاش کرده است به آموزش و پرورش توجه کند و اجازه ندهد کارکنان این دستگاه مهم به دلیل کاهش درآمدها آسیب ببینند، افزود: دولت به موضوع رتبه بندی معلمین پایبند است و در سال جاری که درآمد کارکنان دولت را افزایش دادیم. تا پایان بهمن ماه لایحه ای به مجلس شورای اسلامی در خصوص رتبه بندی معلمین ارسال خواهد شد و اعتبار بودجه ای آن نیز در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور دیده شده است دولت بودجه سال ۱۴۰۰ آموزش و پرورش را از ۵۹ هزار به ۹۴ هزار میلیارد تومان با ۴۶ درصد رشد، افزایش داده است.
وی با قدردانی از وزارت آموزش و پرورش بخاطر راه اندازی شبکه شاد، گفت: اگر این شبکه راه اندازی نمی شد مشخص نبود تا چه زمان باید منتظر از بین رفتن بیماری کرونا باشیم تا جریان آموزش دوباره فعال شود. البته صدا و سیما و دستگاههای دیگر نیز در این زمینه همکاری مثبتی داشتند.
وزیر آموزش و پرورش نیز با تبریک هفته شوراها و تسلیت ایام فاطمیه(س)، یکی از مهمترین کارهای شوراهای آموزش و پرورش را تلاش برای تحقق یک هم راستایی دانست و افزود: از طریق شوراهای آموزش و پرورش نظارت و مشارکت جامعه بر فعالیت ها تامین می شود.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورش زمینه بومی سازی را فراهم کرده است، اضافه کرد: در توسعه آموزش ها به خصوص آموزش های فنی و حرفه ای به کمک شوراها نیازمند هستیم.
وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه توجه به آموزش و پروش امروز به یک دغدغه عمومی در کشور تبدیل شده است، گفت: قانون شوراهای آموزش و پرورش به اجتماعی شدن آموزش و پرورش کمک می کند و یکی از مهمترین مأموریت های شوراها تلاش برای تحقق هم راستایی است.
در این مراسم که چهار هزار نفر شامل۷۰۰ نفر از روسای شبکه های بهداشت کشور و اعضای شوراهای آموزش و پرورش ۳۵۰ منطقه در کشور و تعدادی از ائمه جمعه و مسئولین استان ها نیز از طریق ویدئو کنفرانس شرکت داشتند،از عبدالرضا فولادوند مدیرکل و شورای آموزش و پرورش شهر تهران بواسطه کسب رتبه اول و برتر قدردانی و تجلیل به عمل آمد.