شناسهٔ خبر: 45104928 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دولت ایتالیا در آستانه فروپاشی

دو وزیر دولت در کشور ایتالیا به دنبال بحرانی که دولت این کشور با آن مواجه شده استعفا دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد دو وزیر در دولت ایتالیا به دنبال بحران ایجاد شده برای دولت این کشور استعفای خود را ارائه کرده‌اند.

دولت ایتالیا تحت نخست‌وزیری «جوزپه کونته» در حال حاضر با بحران اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند و اکنون با استعفای این دو وزیر در آستانه فروپاشی است.

«مانتو رنزی» نخست‌وزیر اسبق ایتالیا، امروز استعفای حزب خود را اعلام کرد و گفت با این تصمیم احتمال فروپاشی دولت کنونی ایتالیا بالا است. او در بیانیه خود کونته را مقصر دانست و گفت اداره این کشور در حال حاضر به درستی انجام نمی‌شود و این باعث کناره‌گیری این حزب شده است.

ایتالیا با شیوع ویروس کرونا با بحران اقتصادی مواجه شده است و به تحلیل کارشناسان مختلف در پایین‌ترین سطح اقتصادی تاریخ خود قرار دارد.

طبق سند جدید قانون مالی که در ماه اردیبهشت سال جاری در شورای وزیران ایتالیا تصویب شد، ایتالیا به‌عنوان سومین اقتصاد منطقه یورو با سقوط ۸ درصدی تولید ناخالص داخلی خود در سال جاری رکود سنگینی را تجربه خواهد کرد.

همه‌گیری و تدابیر قرنطینه اعمال شده به منظور مهار آن، اقتصاد ایتالیا را متوقف کرد. این کشور از آغاز شیوع کرونا از جمله کشورهایی بود که بیشترین آسیب را از این ویروس متحمل شد.

ماه گذشته وزارت بهداشت ایتالیا برای بار دیگر گزارش داد تعداد جانباختگان ویروس کرونا در این کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش داشته است و مشاهده نوع انگلیسی ویروس کرونا در این کشور را تائید کرد.

انتهای پیام/