شناسهٔ خبر: 44273943 - سرویس اجتماعی
منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

در هشتمین طرح ظفر پلیس تهران

1300 خرده‌فروش و 74 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۱۳۱۵ خرده‌فروش و 74 قاچاقچی مواد مخدر در طرح ظفر ۸ خبر داد.

صاحب‌خبر -





به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی دیروز در حاشیه ‌اجرای هشتمین مرحله از طرح ظفر در مقر ستاد فرماندهی پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مرحله از طرح ۲۱۵ حکم قضایی برای ورود به مخفیگاه قاچاقچیان مواد مخدر صادر و هزار و 315 خرده‌فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.
رحیمی با اعلام خبر انهدام 6 باند قاچاق مواد مخدر افزود: ۷۴ قاچاقچی عمده مواد مخدر نیز شناسایی و دستگیر و دو هزار و ۱۶۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.
وی از جمع‌آوری ۸۶۴ معتاد متجاهر و تشدید برخورد با اراذل و اوباش مواد فروش خبرداد و گفت: با اوباشگرانی که در کنار فروش مواد مخدر اقدام به ایجاد مزاحمت برای نوامیس، ناامنی، درگیری و... می‌کنند به شدت برخورد‌‌ می‌کنیم؛ در این راستا ۱۹ نفر از این اوباشگران دستگیر شدند.
رئیس‌پلیس پایتخت ادامه داد: ۷۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان کشف و توقیف شد و پنج باب خانه نیز که به محلی برای مصرف مواد مخدر بدل شده بود پلمب شد.
رحیمی با ارائه آمار عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون اعلام کرد: در این مدت ۳۶ باند مواد مخدر در تهران منهدم شده و بیش از ۱۹ تن و ۱۶۲ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که افزایش ۱۸ درصدی داشته است.
کشف توپ و لباس عروس شیشه‌ای در طرح ظفر پلیس
همچنین در حاشیه اجرای این طرح، رئیس‌پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از ترفند جدید قاچاقچیان در استفاده از ماده مخدر «شیشه» به صورت مایع خبر داد.
در این مرحله از طرح، وجود یک دست لباس عروس آغشته به موادمخدر بیش از پیش جلب توجه می‌کرد.
رئیس‌پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت درخصوص جزئیات لباس عروس آغشته به ماده مخدر شیشه اظهار داشت: ماده مخدر شیشه به صورت مایع از کشور افغانستان وارد ایران شده و با آغشتن آن به سایر وسایل از آن برای قاچاق به کشورهای دیگر استفاده می‌کنند.
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند افزود: لباس عروس به نمایش گذاشته شده قرار بود از طریق محموله پستی از کشور خارج شده و به یکی از کشورهای اروپایی برود که با‌اشراف اطلاعاتی کشف و دو نفر دستگیر شدند.
به گفته حسنوند، بیش از یک کیلوگرم موادمخدر شیشه با استفاده از روش‌های خاص به لباس عروس آغشته شده و قرار بود این لباس از طریق پست از کشور خارج شود و در آنجا نیز با روش‌های خاص مواد شیشه آغشته شده را استخراج می‌کردند.
وی درباره کشف توپ‌های ۳۰۰ گرمی حاوی شیشه نیز گفت: این توپ‌ها از کشور افغانستان با روش‌های جدیدی وارد ایران شده و پس از طی مسیری در تهران کشف شده است.در مجموع پنج قاچاقچی اصلی مواد مخدر در این زمینه دستگیر شدند.