شناسهٔ خبر: 44273761 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲۶ گروه به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود کمک می‌کنند

شاهرود - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۱۲۶ گروه حمایتی، مراقبتی و نظارتی در محدوده زیرپوشش این دانشگاه در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ارایه خدمت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احسان بینش سه شنبه شب  اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ با مشارکت بسیج جامعه پزشکی و جمعیت هلال احمر در حال اجرا است.

وی هدف اصلی اجرای این طرح را بهره گیری از مشارکت مردمی و نیروهای بسیج و نیز هماهنگی بین بخشی در کنترل کرونا عنوان کرد و گفت: افزایش نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت قانون، انجام آزمایش های بیشتر، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و همچنین آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این طرح در دستور کار است.

بینش با بیان اینکه گروه های مراقبتی برای ارائه خدمات در منزل و رهگیری تماس انتخاب و فعال شدند، یادآور شد: این تیم ها با محوریت مسئولان مراکز خدمات جامع سلامت، تیم های نظارتی با محوریت واحد سلامت محیط و حرفه ای و تیم های حمایتی با مسئولیت بسیج فعالیت های خود را انجام می دهند.

به گزارش ایرنا،  با احتساب پنج فوتی  ۲۴ ساعت گذشته ، از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۶۹ تن به علت بیماری کووید ۱۹ در استان سمنان جان خود را از دست دادند .