شناسهٔ خبر: 44254469 - سرویس استانی
منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/ عصمت دهقانی

راه بسیجیان راه سعات است

راه بسیجیان راه سعات است و سازش ناپذیری، مسافران این راه کسانی هستند که در میان این همه سادگی و لطافت به تار و پود چفیه‌ای وصل می‌شوند که آسمان را در خود پیچیده است.

صاحب‌خبر -

گروه استان‌های دفاع‌پرس- عصمت دهقانی: شجره طیبه بسیج  از دست آوردهای انقلاب اسلامی و از مهمترین عوامل ماندگاری و تداوم انقلاب اسلامی و صدور این انقلاب در دنیا به‌ ویژه کشورهای منطقه است.

سازمان بسيج که بهترین بستر برای تربیت نیروهای مومن جهادی و مخلص است با هدف گردآوری، مدیریت و سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی  امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ طبق قانون رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعلق گرفت.

با گذشت بیش از چهاردهه از تشکیل بسیج، بررسی نقش بسیج در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تشریح و تبیین نقش این سازمان مردمی وظیفه همگانی است  چرا که بسیجیان همواره در خط مقدم دفاع از آرمان‌های انقلاب گام‌های‌شان را پر صلابت برداشته‌اند و تبلیغات سوء دشمنان هیچ گونه خللی در عزم و ارده پولادینشان در حمایت از این نظام اسلامی، ایجاد نکرده است.

در هشت سال دفاع مقدس نیروهای بسیجی از اقشار و اصناف مختلف در کنار سایر برادران رزمنده خود حماسه‌هایی از ایثار آفریدند که برای بیان این رشادت‌های هزاران واژه را باید قطار کرد بلکه گوشه‌ای از نقش این نیروهای مخلص در ناکام کردن دشمن متجاوز را به تصویر بکشند. آمار بالای شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان بسیجی گواه این ادعا است.

 سکوت شبانه فکه، شن‌های داغ جنوب، زمستان‌های سرد حاج عمران، پادگان دو کوهه و شبانگاهان شلمچه، زمزمه‌های عاشقانه مناجات و لحظه‌های زیبای عاشقی را خوب به یاد دارند و انگشتانی که روزی با گچ بر روی تخته سیاه شعار عاشقی می‌نوشتند در مقابل دشمنی متجاوز بر روی ماشه‌ی ایستادگی کشیده می‌شدند و گلوی کفر را نشانه می‌گرفتند. عملیات‌ها یکی پس از دیگری در حال انجام بود و تنها بی‌سیم‌ها رمز عشق را در دل تاریکی شب می‌دانستند و اگر در میان خاک و خون به شهادت می‌رسیدند عروج مردانه شان را در گوش آسمان نجوا می‌کردند. حالا همه مطمئن می‌شدند که آسمان شهادت آسمان بی‌تعلقی است و قدسیان آنانی هستند که بی‌قید و وابستگی باشند چه کسی بهتر از بسیجی که همه تعلقات را وا نهاده است.

پس از پایان جنگ دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی که تمام نقشه‌های شیطانی خود را مبنی بر ساقط کردن انقلاب اسلامی ایران نقش برآب می‌دیدند، با تحریم‌های اقتصادی ظالمانه بیش از پیش که از سال‌ها قبل شروع شده بود، تهاجم فرهنگی، تهدیدات نرم و راه‌اندازی حرکت‌هایی مانند غائله 18 تیر سال 78 و یا فتنه 88   و ... راه مبارزه با این نظام اسلامی را ادامه دادند. برای مقابله با این دسیسه‌ها بسیجیان در کنار سایر نیروهای مسلح و با پیروی از دستورات مقام عظمی ولایت، سینه‌های خود سپربلای انقلاب اسلامی نموده و با درک درستی از اوضاع روز، همه این توطئه‌ها را یکی پس از دیگری در نطفه خفه کردند.

  سازمان بسیج با تشکیل گروههای جهادی و اعزام این گروهها، به مناطق محروم علاوه بر زدودن چهره محرومیت از این مناطق، در ترویج فرهنگ و روحیه جهادی نقش موثری داشته است بگونه‌ای هر زمانی در هر گوشه ای از کشور جمهوری اسلامی ایران حادثه‌ای رخ می‌دهد نیروهای بسیجی جزء اولین کسانی هستند که به یاری هموطنان آسیب دیده خود می‌شتابند، بدون هیچگونه چشم داشتی پا در رکاب راهی می‌شوند که  انتهایش سعادت و خوشبختی است و غیر ممکن ها را ممکن می‌کنند.

مردم دیار لرستان هیچگاه ایثار و فداکاری‌ها را در خدمت رسانی به سیل زدگان «پلدختر» و «معمولان» فراموش نخواهند کرد. همان روزها که نیرو‌های  مخلص جهادی، بسیجی، روحانی و ...  حال و هوای  این خطه را متفاوت‌تر از همیشه کرده بود. خیل انبوهی از  نیروهای بسیجی، با پشتِ پا زدن به همه تعلقات دنیوی سعی در زدودن غبار غم از چهره هموطنان سیل‌زده خود داشتند آن روز‌ها «پلدختر» و «معمولان» یادآور مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس  بود، همان موقع که دکتر، مهندس، کارمند، کشاورز و کارگر کنار هم بودند.

شیوع ویروس کرونا معرکه و آورد گاهی دیگر برای حضور بسیجیان جهادگر در کمک رسانی به هموطنان است این بار نیز تفکر بسیجی باعث سربلندی تمامی کسانی شد که  الگویشان شهدا و رزمندگانی است  که غزال اندیشه شان جز به سوی نور حرکت نمی‌کرد و در وسعت افکار خود لذتی را می‌دیدند که تنها در مناجاتها یافت می‌شد.

 آری راه بسیجیان راه سعات است و سازش ناپذیزی، مسافران این راه کسانی هستند که در میان این همه سادگی و لطافت به تار و پود چفیه‌ای وصل می‌شوند که آسمان را در خود پیچیده است. بسیجیان در هیاهوی زمان، در میان این همه جاده تاریک و پر پیخ خم زمان، راهشان را خوب پیدا کرده‌اند  و می‌دانند مسیر سرنوشت آنها را تا کجا می‌برد.

انتهای پیام/