شناسهٔ خبر: 44251414 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس:

هزینه خرده فروشی مواد پائین است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس از آغاز طرح گردآوری معتادان خیابانی در شیراز به ویژه محله سنگ سیاه خبر داد و گفت: این مهم از ٩ آذرماه آغاز شده و تا پاکسازی کامل شهر از معتادان متجاهر ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ عبدالله خسروانی با بیان اینکه وضعیت محله‌ای مانند سنگ سیاه بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: از آنجا که وظیفه نیروی انتظامی تنها شناسایی و جمع آوری معتادان است، لذا این آمادگی را داریم که ظرف ٤٨ ساعت همه معتادان این محله را جمع آوری کنیم.

او با بیان اینکه دستگیری خرده فروشان مواد مخدر به صورت روزانه در دستور کار قرار گرفته است، به بازدید اخیر دادستان و جمعی از مسئولان استان از محله سنگ سیاه اشاره کرد و افزود: طی این بازدید دستوراتی صادر شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس ادامه داد: متاسفانه مشکلی که ما در این محله داریم موضوع میراث فرهنگی و وجود خانه‌هایی است که آثار تاریخی‌ست، اما متولی خاصی ندارد و میراث نه اجازه تخریب می‌دهد و نه بازسازی.

خسروانی اضافه کرد: اگر این خرابه‌ها پاکسازی و بازسازی و یا بهسازی شود، وضعیت ظاهری این محله درست خواهد شد و ما نیز مشکل خاصی از نظر جمع آوری متعادان در محله سنگ سیاه نخواهیم داشت.

او با بیان اینکه معتادان جمع آوری شده به مراکز ماده ١٥ و ١٦ منتقل می‌شوند، گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان جمع آوری روزانه همه معتادان را نداریم بلکه در هر نوبت جمع آوری، تست و جداسازی افراد مبتلا انجام می‌شود و مجددا در فرصت دو سه روزه تعداد دیگری از معتادان جمع آوری خواهد شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس با تاکید بر این نکته که طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر روزانه نیست، اما استمرار خواهد داشت، گفت: بیشتر معتادان در خانه خرابه‌ها تجمع و اقدام به استعمال مواد مخدر می‌کنند.

خسروانی همچنین با بیان اینکه تعدادی زیادی از خرده فروشان دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شده، اما پس از مدتی دوباره آزاد و به کار قبلی مشغول می‌شوند، عنوان کرد: هزینه چنین جرم‌هایی پایین است لذا باید فکری اساسی شود. البته مقرر شده زمینه اشتغال خرده فروشان و معتادان فراهم شود تا بهانه برگشت مجدد نداشته باشند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام