شناسهٔ خبر: 44251275 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان:

طرح ادغام دانشگاه‌های فرهنگیان مطرح نیست

بجنورد- ایرنا- معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: فعالیت و نقش این دانشگاه توسط مقامات عالی نظام تایید و حمایت می‌شود، از رو هیچ برنامه‌ای برای ادغام این دانشگاه در دیگر مراکز آموزش عالی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

پرویز انصاری راد، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نسبت به فعالیت این دانشگاه نظر خاص دارند و بارها تاکید داشته اند که ورود معلم به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی صورت گیرد.

وی بر ارتقای زیرساختی دانشگاه های فرهنگیان تاکید کرد و افزود: اکنون همه توجه و تلاش ما به این امر معطوف شده که فضای مناسبی را برای تحصیل دانشجومعلمان فراهم کنیم.

ورود ۲۰ هزار دانشجومعلم به دانشگاه های فرهنگیان

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۰ هزار دانشجومعلم وارد این دانشگاه شده اند که با احتساب ورودی های جدید، شمار دانشجومعلمان کشور به ۸۰ هزار نفر رسیده است که در دوره کارشناسی پیوسته تحصیل می کنند.

انصاری راد اظهار داشت: علاوه بر دانشجومعلمانی که به صورت پیوسته وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد، هر ساله تعدادی نیز مهارت آموز از طریق ماده ۲۸ و معلمان نهضت که حق التدریس بوده اند برای آموزش به دانشگاه فرهنگیان معرفی می شوند.

وی افزود: هم اینک ۲۰ هزار دانشجومعلم از ناحیه ماده ۲۸ و ۲۵ هزار حق التدریس نهضتی برای آموزش وارد دانشگاه فرهنگیان شده اند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: در مجموع اکنون ۱۲۰ هزار نفر در پردیس های دخترانه و پسرانه این مراکز آموزش عالی تحصیل می کنند.

هر ساله ۱۰ درصد معلمان بازنشسته می شوند

وی با بیان اینکه هر ساله ۱۰ درصد از مجموع معلمان آموزش و پرورش بازنشسته می شوند، اظهار داشت: سالانه حدود ۸۰ هزار نفر از حیطه آموزش خارج می شوند که تامین نیروی جایگزین بر عهده دانشگاه فرهنگیان است و ما تلاش داریم این نیاز نیرویی را از طریق به کارگیری دانش آموختگان این دانشگاه و نیز آموزش دانش آموختگان سایر مراکز آموزش عالی، تامین کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه به دنبال ایجاد رشته های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه هستیم، افزود: در رشته هایی که مورد نیاز است تلاش خواهیم کرد دوره های کارشناسی ارشد را تدارک ببینیم اما معلمان می توانند از فضاهای سایر دانشگاه ها نیز استفاده کنند.

فضاهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان فرسوده است

انصاری راد افزود: فعالیت دانشگاه فرهنگیان میراث‌دار مراکز قدیم تربیت معلم است و به همین علت بیشتر ساختمان های آموزشی آن قدیمی و فرسوده است که نیاز به حمایت های ملی و استانی برای ایجاد فضاهای مطلوب و شایسته آموزشی هستیم.

وی مجموعه دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی را که درزمینی به مساحت ۳۰ هکتار ایجاد شده است، الگویی مناسب برای دیگر استان ها دانست.