شناسهٔ خبر: 44209283 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

جنبش الجهاد والبناء عراق:

ترور فخری زاده نقشه آمریکایی - صیهونیستی برای برهم زدن اوضاع منطقه بود

بغداد – ایرنا – جنبش «الجهاد و البناء» عراق جنایت ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران را به شدت محکوم کرد و آن را نقشه ای آمریکایی – صهیونیستی با کمک مزدورانشان برای برهم زدن شرایط منطقه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این بیانیه شنبه شب جنبش «الجهاد و البناء» عراق آمده است: در نقشه ای صهیونیستی – آمریکایی، دست های خیانتکار مرتبط با رژیم اسرائیل یکی از ستون علم و داعش جمهوری اسلامی ایران - دانشمند شهید محسن فخری زاده- را ترور کرد و رژیم صهیونیستی و آمریکا و مزدوران آنها در منطقه با این جنایت خواستند تا شرایط را برهم زده و اوضاع منطقه را تشدید کرده و مقدمه یک حمله تجاوزگرانه به جمهوری اسلامی ایران را قبل از پایان دوره ترامپ فراهم کنند.
این بیانیه افزود: این جنایت فجیع، پوچی سیاست های سردرگم و بی قاعده آمریکایی - صهیونیستی را آشکار می کند؛، خصوصاً پس از آنکه تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران نتوانست مردم ایران و رهبران سیاسی آن را زیر بار توطئه ها و مقاصد خباثت آمیز آنها در چارچوب به زانو درآوردن منطقه به طور کلی و به ویژه ایران ببرد.
جنبش الجهاد و البناء عراق در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرد: در حالی که ما این جنایت هولناک را که نقض آشکار قوانین بین المللی و توافقنامه ها و معاهدات بین المللی است، تقبیح و محکوم می کنیم، تایید می کنیم که با تمام قدرت و اقتدار و ایمان در کنار جمهوری اسلامی ایران و مردم آن در مقابله با همه تلاش های صهیونیست ها و آمریکایی ها در منطقه می ایستیم و در عین حال به باندهای جنایتکار و تروریست مرتبط با صهیونیسم آمریکایی درخصوص هرگونه تجاوزگری دیگری توسط جریان های خیانتکار و جنایتکار آنها خواه در ایران و عراق و منطقه هشدار می دهیم.
در پایان این بیانیه آمده است: ما شهادت این دانشمند ایرانی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان ایرانی و بستگان این شهید و ملت مسلمان ایران صمیمانه تسلیت می گوییم و از خداوند متعال می خواهیم که این شهید را مشمول رحمت واسعه خود قرار دهد و به بستگان وی صبر و بردباری عطا فرماید. 
بعد از ظهر دیروز (جمعه)، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.
این اقدام تروریستی با محکومیت احزاب، نهادها، تشکل‌های اسلامی، شخصیت‌ها، سازمان‌ها و کشورهای مختلف روبرو شده است.
در عراق جریان‌ها و شخصیت‌های مختلف سیاسی و گروه‌های مقاومت اسلامی در بیانیه‌های مختلف، این ترور جنایتکارانه را محکوم کرده‌اند.