شناسهٔ خبر: 44205802 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل توزیع برق گیلان خبر داد

بازسازی جهادی ۴۰۰ کیلومتر از شبکه های توزیع برق گیلان

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر از شبکه های فشار ضعیف و متوسط با تلاش‌های بیش از ۹۰۰ اکیپ عملیاتی اصلاح شده است.

صاحب‌خبر -

محمداسماعیل هنرمند در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت اجرای طرح جهادی بازسازی شبکه های فرسوده توزیع برق در استان گیلان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در طی ۱۷۴ مرحله اجرای طرح تاب آوری با صرف هزینه ۷۱ میلیارد ریال، ۴۰۰ کیلومتر از طول شبکه اصلاح شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان درخصوص تداوم اجرای طرح جهادی بازسازی شبکه های فرسوده، گفت: در استان گیلان ۲۹ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط وجود دارد که ۳۶ درصد آن به علت فرسودگی و بحران های بارش برف سنگین نیاز به بازسازی دارند.

وی با اشاره به تلاش های بیش از ۹۰۰ اکیپ عملیاتی در طرح مذکور، ادامه داد: در اجرای طرح جهادی بازسازی شبکه های فرسوده برای گیلان در سال جاری سهمیه بازسازی ۱۰۰۰ کیلومتر تعیین شده که با توجه به تخصیص بودجه تاکنون ۴۰۲ کیلومتر انجام گرفته است.

هنرمند اضافه کرد: به منظور جلوگیری از ناپایداری برق با همه توان و امکانات موجود تلاش می‌کنیم تا استان گیلان همواره در تامین انرژی برق مورد نیاز دچار مشکل نشود و شاهد پایداری برق در استان باشیم.

وی مقاوم سازی شبکه های توزیع، ارتقای قابلیت اطمینان شبکه، انجام تعمیرات پیشگیرانه با هدف ارتقای تاب آوری، رفع کانون‌های خطرآفرین، بهره گیری از ظرفیت و توان فنی نیروی انسانی شرکت در راستای گسترش تعمیرات و کاهش هزینه ها، اجرای تمرین و مانور آموزشی جهت راهبری و مدیریت اکیپ ها در شرایط سخت و بحرانی و تعریف یک ساختار مناسب از برآورد خرید تجهیزات تا انجام تعمیرات را از جمله اهداف مهم این طرح دانست.

انتهای پیام