شناسهٔ خبر: 44205100 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان:

مجتمع فرهنگی هنری قلعه‌گنج تا پایان امسال افتتاح می‌شود

جیرفت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه مجتمع فرهنگی هنری قلعه‌گنج جزو طرح‌های نیمه‌تمام بوده است گفت: این مجتمع تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

حسین اسحاقی روز شنبه در بازدید از مجتمع فرهنگی هنری شهرستان قلعه‌گنج که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان، فرماندار قلعه‌گنج و جمعی از مسوولان انجام شد اظهار داشت: تلاش می‌کنیم این مجتمع تا اسفندماه امسال به هنرمندان شهرستان تحویل داده شود.

وی افزود: طی بازدیدی که امروز از مجتمع فرهنگی و هنری قلعه‌گنج داشتیم قرار شد طی ۲ ماه آینده بخش اداری مجتمع راه‌اندازی شود و اعتبار این بخش در استان از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: بخشی از اعتبار مورد نیاز مجتمع نیز با مشارکت بنیاد مستضعفان یا بنیاد علوی تامین خواهد شد.

وی در خصوص خرید تجهیزات ادارای این مجتمع اظهار داشت: از هفته آینده فراخوان خرید تجهیزات ادارای انجام خواهد شد و همینکه ساختمان مجتمع تکمیل شود، تجهیز آن نیز آغاز خواهد شد.

اسحاقی افزود: عملیات اجرایی این مجتمع سال ۸۹ آغاز شد و در سال‌های گذشته به علت کمبود اعتبارات در لیست طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی شهرستان قلعه‌گنج قرار گرفته بود.

حامد اسکندرزاده رییس اداره اجرای ساختمان‌های دولتی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان نیز بیان داشت: ساختمان مجتمع فرهنگی هنری قلعه‌گنج در مرحله نازک‌کاری و گچ‌کاری قرار دارد و در صورت تامین اعتبار، طی ۲ ماه آینده بخش ادارای آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این مجتمع با زیربنای ۲ هزارمتر در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در حال احداث است.

گفتنی است احداث و راه‌اندازی سالن آمفی‌تئاتر این مجتمع پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مجتمع فرهنگی و هنری «امام خامنه‌ای» قلعه‌گنج ازجمله طرح‌های نیمه‌تمام در این شهرستان است که با گذشت سالیان سال هنوز به اتمام نرسیده است و حتی تفاهمنامه ۲ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان با اداره کل راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۷ نیز نتوانست این پروژه را به سرانجام برساند.

تکمیل این طرح از خواسته‌های اصلی هنرمندان این شهرستان است و امروز مهدی شهسواری فرماندار قلعه‌گنج برای اتمام آن با هنرمندان، همراه شده است.

شهرستان قلعه‌گنج در فاصله ۴۲۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.