شناسهٔ خبر: 44204889 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی شهادت دکتر محسن فخری‌زاده را تسلیت گفت

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی با صدور پیامی شهادت دکتر محسن فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر شنبه استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در این پیام افزود: ترور ناجوانمردانه دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان، شهید دکتر محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران به دست استکبار جهانی نشان دهنده ناتوانی و شکست‌های پیاپی دشمنان این انقلاب در برابر ملت ایران از ۴۰ سال گذشته تاکنون است.

وی ادامه داد: با به شهادت رسیدن این انسان فرهیخته و دانشمند توانمند، بی شک دانشمندان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان عزیزمان و دلیرمردان صنعت دفاعی و علمی در کشور، دشمنان را ناکام خواهند گذاشت و راه آن شهید پرافتخار را با قدرت تر از همیشه ادامه خواهند داد. آن شهید بزرگوار، شاگردان بسیار تربیت نمود که جای او را خواهند گرفت.

استاندار خراسان رضوی در این پیام افزود: شهید فخری‌زاده در طی این سال‌ها منشاء خدمات بزرگی به نظام اسلامی ایران و کشورمان در حوزه‌های گوناگون بود که همین امر باعث شد دشمنان کوردل این مجاهد خستگی ناپذیر عرصه‌های علمی و دفاعی کشور را به شهادت برسانند.

وی گفت: تکرار این اقدامات دشمنان، نشانه این است که ملت ایران در طی این سال‌ها دستاوردهای بی‌نظیری در همه حوزه‌ها از خود به جای گذاشته‌ و پیروزی‌های فراوانی کسب کرده‌اند که دشمنان را ناامید کرده است لذا بی‌تردید این تحرکات دشمن خللی در اراده فرزندان ملت قهرمان ایران ایجاد نخواهد کرد.

معتمدیان در این پیام افزود: اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت به مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای، ملت شهید پرور ایران اسلامی، مردم عزیز استان خراسان رضوی، خانواده بزرگوار شهید فخری‌زاده، برای آن شهید عزیز از درگاه خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم ایشان صبر جمیل مسئلت می‌نمایم.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.
به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی‌ و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.