شناسهٔ خبر: 44201746 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس امنیتی عراق:

ترور فخری زاده حاصل نشست اخیر نتانیاهو،پمپئو و بن سلمان بود

بغداد – ایرنا- یک کارشناس امنیتی عراقی درباره ترور رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران گفت که ترور دانشمند ایرانی در نشست سه جانبه اخیر نتانیاهو، بن سلمان و پمپئو در عربستان طراحی شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «صباح العکیلی» کارشناس امنیتی عراقی امروز (شنبه) در گفت وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: آمریکا، عربستان و اسرائیل ترور دیروز محسن فخری زاده دانشمند ایرانی را ترتیب دادند.
وی تصریح کرد: ترور این دانشمند ایرانی نقض آشکار حقوق بشر و گواه آشکار دشمنی سه جانبه آمریکا و اسرائیل و عربستان با جمهوری اسلامی ایران است.
العکیلی گفت: این کشورها در عملیات ترور دست دارند و این عملیات در نشست اخیر بین وزیر خارجه آمریکا و نتانیاهو و محمد بن سلمان در شهر نئوم طراحی شد و از نتایج نشست توطئه گرانه این سه نفر بود.
به گفته العکیلی، اهمیت این عملیات ترور از عملیات ترور فرماندهان عملیات پیروزی (سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و شهید ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق) کمتر نیست زیرا هر سه شهید، شخصیت های بزرگ و نمادین هستند.
وی گفت: هدف از این ترور، تلاش برای کشاندن ایران به یک درگیری نظامی و همچنین جلوگیری از خروج نیروهای آمریکایی از منطقه به بهانه حفاظت از رژیم صهیونیستی و همچنین برهم زدن شرایط برای دور کردن بایدن از قدرت در واشنگتن است زیرا او افکار نرمی برای حل مشکلات منطقه دارد و مهمترین چیزی که در نشست (بن سلمان و نتانیاهو و پمپئو) بدست آمد این بود که یا حضور نظامی (آمریکا) در منطقه ادامه یابد و جلوی دستیابی ایران به قدرت هسته ای گرفته شود یا منطقه به آتش کشیده شود.

بعدازظهر روز جمعه، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

این اقدام تروریستی با محکومیت احزاب ، نهادها ، تشکل های اسلامی، شخصیت ها، سازمان ها و برخی کشورهای اسلامی و دوست جمهوری اسلامی ایران مواجه شده است .

در همین پیوند سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای ترور شهید دکتر «محسن فخری زاده» دانشمند ممتاز هسته ای و صنعت دفاعی ایران را اقدامی جنایتکارانه خواند.