شناسهٔ خبر: 44188867 - سرویس بین‌الملل
منبع: راه دانا | لینک خبر

تخت روانچی:

برای محافظت از مردم خود و بازدارندگی در مقابل تعرضات، تردید نمی‌کنیم

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل ترور شهید فخری زاده را تروریسم دولتی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواند و اعلام کرد: برای محافظت از مردم خود و بازدارندگی در مقابل تعرضات تردیدی به خود راه نمی‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک بامداد امروز (شنبه) و در پی ترور شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در توئیتی نوشت: تروریسم واضح دولتی علیه دانشمند برجسته ما، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و برای ایجاد ویرانی در منطقه ما طراحی شده است.

وی تأکید کرد: این اقدام باید توسط شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل محکوم شود.

تخت روانچی تصریح کرد: ایران هرگز برای محافظت از مردم خود و بازدارندگی در مقابل تعرضات، تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

 

 

به گزارش فارس، شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز (جمعه) هفتم آذر ماه در اقدامی تروریستی به شهادت رسید.

به گزارش فارس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر روز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد.متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه‌ای این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد و در توئیتی نیز نوشت: این بزدلی - که نشانه‌های جدی از نقش اسرائیل در آن دیده می‌شود - نشانگر جنگ طلبی از سر استیصال مرتکبان این اقدام است.ایران جامعه بین‌المللی- خصوصا اتحادیه اروپا - را به پایان دادن استانداردهای دوگانه شرم آور خود و محکوم کردن این عمل تروریسم دولتی فرامی‌خواند.

منبع: فارس

انتهای پیام/