شناسهٔ خبر: 44110111 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

در پیامی توئیتری؛

راب: با همتایان آلمانی و فرانسوی‌ام درباره ایران رایزنی کردم

وزیر خارجه انگلیس در پیامی توئیتری نوشت: با همتایان آلمانی و فرانسوی‌ام درباره ایران رایزنی کردم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در خصوص دیدار امروز دوشنبه خود با «هایکو ماس» و «ژان ایو لودریان» همتایان آلمانی و فرانسوی خود، در پیامی توئیتری نوشت: در گفتگوهای امروزمان با همتایان فرانسوی و آلمانی ام؛ بر تعهدمان در خصوص مقابله جمعی با کووید -۱۹، محافظت از زمین در برابر تغییرات جوی و همکاری درباره ایران تأکید کردم.

این در حالیست که «ان‌درو ساسه» ( Andrea Sasse) سخنگوی وزارت خارجه آلمان هم ساعاتی پیش در سخنانی اعلام کرد که نشست مذکور با موضوع بررسی آینده این توافق به انجام رسید.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این باره گفت: اطمینان داریم که یک رویکرد سازنده توسط دولت آمریکا درباره برجام می‌تواند به طور قابل توجهی در از بین بُردن وضعیت ناخوشایند کنونی که شاهد آن هستیم کمک کند. رویکرد سازنده توسط دولت آمریکا همچنین می تواند چشم اندازهای جدیدی را برای حفظ برجام ایجاد کند.

این دیپلمات آلمانی در ادامه پیرامون نگرانی اروپا از اقدامات بعدی ترامپ علیه ایران پیش از تَرک کاخ سفید اضافه کرد که در صورت وقوع چنین اقداماتی، آنها را ارزیابی می‌کنیم.

گفتنی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۷) به بهانه‌های واهی و به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و تهدید کرد که تحریم‌های واشنگتن علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.