شناسهٔ خبر: 44099724 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

با وجود مقاوم‌سازی ۵۳ درصدی خانه‌های روستایی در زنجان؛

نیاز ۴۷ درصد خانه‌های مسکونی روستایی به مقاوم‌سازی

پریسا یوسفی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۵۳ درصد خانه‌های مسکونی روستایی استان مقاوم‌سازی شده‌ است.

صاحب‌خبر -

رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی به ۲۲۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در سال‌جاری با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعطا شده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، ۳۹ درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان طی سال‌جاری برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی انعقاد قرارداد شده است. واحدهای مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی استفاده کرده‌اند، تا مدت ۱۰ سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می‌توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی، ۴۹ هزار و ۳۰۱ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان در استان مقاوم‌سازی شده است، ادامه داد: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در کشور ۴۱ درصد و در استان زنجان ۵۳ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای تصریح کرد: در بحث پرداخت تسهیلات مقاوم و بهسازی واحدهای روستایی هفت بانک عامل در این استان همکار اجرای این طرح هستند و بر این اساس سهمیه هر یک از این بانک‌های عامل در سطح استان‌ها و حتی برش شهرستانی نیز مشخص شده است.

وی یادآور شد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبار سال گذشته در استان زنجان به تعداد ۳۱۹۱ واحد ابلاغ شده که از این تعداد ۳۱۲۸ واحد معادل ۹۸ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی انعقاد قرار شده که میانگین این میزان در کشور ۶۴ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به کسب رتبه اول کشوری در امر جذب تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی (اعتبارات سال ۹۸) و نیز در حوزه بازسازی از سوی بنیاد مسکن استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه‌گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی و ... از جمله اهداف اصلی طرح است.

انتهای پیام