شناسهٔ خبر: 44092477 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

۲۷ مطب و درمانگاه در خراسان شمالی اخطاریه دریافت کردند

اعظم قهرمانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی هفته گذشته ۲۷ مطب، درمانگاه، کلینیک، آزمایشگاه و داروخانه به علت عدم رعایت پروتکل های دقیق بهداشتی، اخطاریه دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

دکتر افشین دلشاد با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط های مختلف اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای استان علاوه بر بازدید از اماکن، مراکز و محیط های اداری و خدماتی، روزانه از مطب ها، درمانگاه ها، کلینیک ها، آزمایشگاه ها و داروخانه ها در سطح استان بازدید می کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، وی بیان کرد: طی بازدید انجام شده طی هفته گذشته ۲۷ مطب، درمانگاه، کلینیک، آزمایشگاه و داروخانه به علت عدم رعایت پروتکل های دقیق بهداشتی، اخطاریه دریافت کردند که اگر در پایان مهلت مقرر همچنان پروتکل های بهداشتی ‏رعایت نشود، به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

 دلشاد ادامه داد: فرآیند بازدیدها به طور مداوم ادامه دارد و مردم در صورت مشاهده موارد تخلف از این مراکز به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مطب ها، درمانگاه ها، کلینیک ها، آزمایشگاه ها و داروخانه ها و شلوغی و رعایت نکردن موازین بهداشتی از دغدغه مردم است، گفت: ازدحام جمعیت در این مکان ها باید کنترل شود چرا که سلامت مردم در میان است.

دلشاد خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های مزمن به ویزیت های دوره ای، رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی پزشکان، کارکنان، منشی و ارباب رجوع در این اماکن ضروری است.

وی توصیه کرد: در مطب ها، کلینیک ها و درمانگاه ها نوبت دهی به شکل تلفنی و اینترنتی باشد و فاصله گذاری اجتماعی، تهویه هوای مناسب، استفاده پرسنل و بیماران از تجهیزات حفاظتی و مدیریت بیماران برای جلوگیری از تجمع رعایت شود.

انتهای پیام