شناسهٔ خبر: 44092008 - سرویس سیاسی
منبع: میزان | لینک خبر

وضعیت سیستم زندان‌های آمریکا در میانه شیوع کرونا؛ چالشی وحشتناک برای زندانیان

نیویورک تایمز در گزارشی می گوید اجازه آمریکا برای گسترش شیوع ویروس کرونا در زندان‌های این کشور هم از نظر انسانی و هم از نظر حفظ سلامت همگانی، یک شکست برای آمریکاست. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - نشریه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت «در حالی که آمریکایی‌ها در حال برنامه ریزی برای جمع شدن در کنار عزیزانشان در فصل تعطیلات هستند، تقریبا دو میلیون نفر محبوس در زندان‌های این کشور با یک چالش وحشتناک‌تر روبرو می‌شوند: چگونه در سیستمی که توسط شیوع ویروس کرونا ویران شده، زنده بمانیم.»
 
بر اساس این گزارش، مراکز بازداشتی و زندان‌های آمریکا در پاییز امسال با افزایش رکوردی در میزان ابتلا به ویروس کرونا روبرو هستند.
 
بر اساس تحقیقات مختلف که از ماه مارس تعداد مبتلایان را در این مراکز ردیابی می‌کنند، در هفته منتهی به ۱۷ نوامبر، ۱۳ هزار و ۶۵۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ویروس در سراسر سیستم زندان‌های ایالتی و فدرال گزارش شده است.
 
این بالاترین میزان ابتلای هفتگی گزارش شده از زمان شیوع ویروس همه گیر کرونا در زندان‌های آمریکاس؛. با نزدیک شدن به فصل زمستان، تهدید ابتلا به این ویروس افزایش می‌یابد.
 
سیستم کیفری آمریکا زمینه مناسبی برای انتقال ویروس کروناست؛ وضعیت بهداشتی بر سر استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی اساسا در داخل اتاق‌های پر ازدحام که بسیاری از آنها قدیمی و دارای تهویه مناسب نیستند و دارای استاندارد‌های بهداشتی پایین دشوار است.
 
آزمایش‌های ناکافی، منابع پزشکی ناکافی و ازدحام مداوم کارکنان، بازدید کنندگان و زندانیان باعث افزایش سرعت انتقال ویروس شده است.
 
هنوز زندانیان به طور نامتناسبی از بیماری‌های عمومی مانند فشار خون بالا و آسم رنج می‌برند و این افراد را در معرض خطر بیشتری برای عوارض و مرگ قرار می‌دهد.
 
هشت ماه پس از آغاز همه گیری، تعیین دقیق شکل و دامنه ویرانی ناشی از کرونا همچنان دشوار است اما اطلاعات موجود دلخراش است؛ تا اواسط ماه نوامبر، بیش از ۱۹۶ هزار ۶۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان زندانیان ایالتی و فدرال گزارش شده است.
 
بیش از هزار و ۴۵۰ نفر از این زندانیان جان خود را از دست داده اند و میزان ابتلا در بین زندانیان بیش از چهار برابر و میزان مرگ بیش از دو برابر افراد عادی است. 
 
تنها زندانیان در محاصره ویروس کرونا نیستند؛ در سیستم زندان‌های آمریکا بیش از ۶۸۵ هزار نفر اعم از نگهبان، پرستار و ... مشغول کار هستند.
 
تاکنون بیش از ۴۵ هزار ۴۷۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۹۸ مورد مرگ در بین کارکنان گزارش شده است؛ میزان ابتلای این افراد سه برابر بیشتر از میزان ابتلا در میان عموم مردم آمریکاست.
 
این موارد فقط موارد گزارش شده است؛ اعداد واقعی بالاتر فرض می‌شوند؛ ویروس کرونا از این مراکز شیوع به بیرون از زندان‌ها روانه می‌شوند و خانواده‌ها و اجتماعات زندانیان و کارگران را درگیر خود می‌کند؛ این ویروس به هیچ جایی، حتی به داخل دیوار‌های زندان محدود نمی‌شود.
این گسترش یک مشکل خاص برای جوامع در شهر‌های کوچک ایجاد می‌کند؛ ۴۰ درصد زندان‌های آمریکا در شهر‌هایی کوچک قرار دارند که کمتر از ۵۰ هزار نفر ساکن دارند و معمولا فاقد زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی برای مقابله با چنین شیوع‌هایی هستند.
 
حتی یک شیوع خفیف نیز می‌تواند به سرعت بیمارستان‌های محلی را با تعداد کمی از دستگاه‌های تنفسی و تخت‌های در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت فشار قرار دهد.
 
زندان‌های محلی با چالش‌های اضافی روبرو هستند؛ در حالی که زندان‌ها تعداد مبتلایان بسیار بیشتری را گزارش می‌کنند، گردش سریع این ویروس در زندان ها، جایی که بسیاری از افراد فقط برای چند روز یا حتی چند ساعت در آنجا حضور دارند، ویروس را قادر می‌سازد تا به سرعت بین زندانیان و جامعه بزرگتر گردش کند و پیشگیری را دشوارتر می‌کند. 
 
نیویورک تایمز در بخش دیگری نوشت که در شهر کاسکاد در ایالت مونتانا، مبتلایان در زندان محلی حدود یک چهارم موارد شناخته شده در این شهر را تشکیل می‌دهند. 
 
انتهای پیام/