شناسهٔ خبر: 44091897 - سرویس ورزشی
منبع: فارس | لینک خبر

تنیس روی میز 10 ماه بدون برگزاری حتی یک مسابقه

فدراسیون تنیس روی میز از اسفند ماه گذشته هیچ گونه فعالیتی را در قالب برگزاری مسابقات، لیگ یا اردو نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اسفند ماه سال گذشته بود که لیگ تنیس روی میز پس از برگزاری دور مقدماتی لیگ به خاطر حضور در مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی المپیک تعطیل شد، اما هر دو مسابقه به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و در حالی که اعلام شده بود مرحله پلی‌آف اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اما این رقابت‌ها هم به تعویق افتاد.

فدراسیون در ادامه اعلام کرد پلی‌آف در صورتی برگزار می‌شود که همه تیم‌‌ها تست کرونا بدهند. تیم‌ها تست دادند و در تهران هم مستقر شدند، اما هیچ گاه مسابقه‌ای برگزار نشد که نشد. فقط هزینه تست‌ها بر دوش تیم‌ها ماند و در نهایت کاپ فرمالیته‌ای به تیم‌هایی که در پلی‌آف صدرنشین بودند، داده شد.

* اکثر رشته‌ها فعال، تنیس روی میز در خواب!

حالا از زمانی که لیگ تعطیل شده حدود 10 ماه می‌گذرد و هیچ مسابقه‌ای در هیچ رده‌ای در این مدت برگزار نشده و عملا فدراسیون تنیس روی میز در بخش برگزاری مسابقه و لیگ تعطیلِ تعطیل است. احتمالاً فدراسیون نشینان این تصور را داشته باشند که مسابقات جهانی و آسیایی تعطیل است و ماهم کاری نکنیم، اما بهتر است اطراف خود و رشته های دیگر مانند کشتی، دوومیدانی، دوچرخه سواری، تکواندو تیراندازی و ... را ببیند که مسابقات خود را در این شرایط کرونایی هم برگزار کرده‌اند و فعالیت‌هایشان تعطیل نبوده است.

* نوشاد و نیما همه تنیس روی میز نیستند

البته شاید دوستان خیال شان راحت است که نوشاد و نیما و هدایی که نفرات خودشان فعال هستند و در لیگ فرانسه و مجارستان بازی می‌کنند، اما آیا تنیس روی میز ایران تنها به این سه بازیکن ختم می‌شود؟ اکثر فدراسیون‌ها حداقل یک مسابقه خود را برگزار کرده‌اند و آیا فدراسیون نمی‌توانست تورهای ایرانی را حتی با نفرات کمتر ادامه دهد؟ شاید کرونا چندین سال مهمان این جهان باشد و کشور باشد، آن وقت مسئولان فدراسیون میخواهند همچنان دست روی دست بگذارند؟

* فدراسیونی موفق، اما عاجز در برگزاری لیگ

فصل قبل لیگ برتر که نیمه کاره ماند و برگزاری این فصل هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست بازیکنان از چه منبعی باید درآمد داشته باشند. چطور فدراسیونی که تا سال گذشته جزو موفق‌ترین فدراسیون‌ها از نگاه وزارت ورزش بود، حالا تا این حد بی برنامه شده است که از برگزاری لیگ هم عاجز است؟

* بهانه‌ای به نام کرونا برای پوشاندن کم کاری‌ها

به گزارش فارس، کرونا می‌تواند این روزها کم کاری‌‌ها در فدراسیون‌های ورزشی را بپوشاند و بهانه خوبی دست مدیران بدهد تا از درد سر برگزاری مسابقات و اردوها در امان باشند. شاید در این شرایط اهالی تنیس روی میز اگر می‌خواهند یک بار دیگر شاهد برگزاری مسابقات و اردوها در این رشته باشند، باید دست به دعا شده و خواستار رخت بر بستن این ویروس منحوس باشند!

انتهای پیام/