شناسهٔ خبر: 43991466 - سرویس فرهنگی
منبع: میزان | لینک خبر

چهار اثر سوره مهر در میان برگزیدگان هجدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس

کتاب‌های «مهرنجون»، «تاکسی سرویس برای فاو»، «ماموستا» و «برسد به دست خانم ف» در هجدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس برگزیده شدند و انتشارات سوره مهر به عنوان ناشر برتر دولتی معرفی شد. کارشناسان وکیل‌آنلاین درباره تکلیف مالکیت در آپارتمانها از حیث مشاع بودن یا اختصاصی بودن ملک توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - آیین اختتامیه «هجدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس» همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد و در این مراسم کتاب‌های «مهرنجون» خاطرات خودنوشت محمد محمودی نورآبادی، «تاکسی سرویس برای فاو» خاطرات خود نوشت محمود بلوری، «ماموستا» خاطرات ملا قادر قادری نوشته علی رستمی و «برسد به دست خانم ف» خاطرات سیداحمد نبوی نوشته راحله صبوری به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند. همچنین در ارزیابی ناشران حوزه دفاع مقدس، انتشارات سوره مهر به عنوان ناشر برتر دولتی معرفی شد.
 
«مهرنجون» با قلمی ساده به بیان خاطرات محمودی نورآبادی در دفاع مقدس می‌پردازد. کتاب مهرنجون نمونه‌ای از وقایع نگاری است و توجه محمودی نورآبادی به روستای «مهرنجون» سبب شده جغرافیا و موقعیت این روستا به طور کامل در داستان بیان شود گویی محمودی نورآبادی در آغاز کتاب پرگاری به دست دارد که نوک پرگار در مهرنجون گذاشته شده و از آنجا به جبهه و دیگر نقاط سرک می‌کشد. در «مهرنجون» نقش روستایی‌ها در دوران جنگ و انقلاب مورد اشاره قرار گرفته است.
 
«تاکسی سرویسی برای فاو» شرح خاطرات دوران کودکی و نوجوانی، ایثارگری و جانبازی و حضور در عملیات‌های مختلف از جمله عملیات والفجر ۸ و تصرف شهر فاو توسط نویسنده و هم‌رزمانش است. این کتاب فقط خاطره‌نگاری صرف نیست، بلکه نحوه بیان و نوع نگارش بلوری باعث شده تا حالت پژوهشی پیدا کند و از تمامی عکس‌ها، دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌های باقی مانده از آن دوران در کتاب به عنوان منابعی برای پژوهش‌های مختلف استفاده شود. نقطه قوت این کتاب زندگی محور بودن آن است که تنها به جنگ و خاطرات آن محدود نمی‌شود و دوره‌های مختلف زندگی این رزمنده، از جایگاه اجتماعی تا دوران کودکی و نوجوانی و محل رشد و ارتباط با پدر و مادرش را در آن می‌بینید.
  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه آخرین کتب منتشر شده در انتشارات سوره مهر اینجا کلیک کنید
کتاب «ماموستا» شرح خاطرات و مبارزات مردم غیور پاوه، به روایت ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه با یک یک بیان شیوا و روان است و بخشی از تاریخ غرب کشور در ایام انقلاب، جبهه و جنگ و حال حاضر در این کتاب بیان شده است. بخشی از کتاب به زحمات و محنت‌هایی که علمای کرد در ایام تحصیل و درس در زمان گذشته و حال کشیده اند پرداخته، بخش دیگر کتاب به اخلاص، غیرت و پایداری مردم کُرد نسبت به دین، سرزمین، علمای اسلام و انقلاب و همچنین بخش آخر کتاب نیز به تاریخ منطقه اورامانات در انقلاب اسلامی ایران اختصاص یافته است.
 
«برسد به دست خانم ف» خاطرات سید احمد نبوی، از دوران دفاع مقدس است که راحله صبوری آن را ویراسته و مکتوب کرده است. این کتاب شامل خاطرات زندگی و حضور نبوی به عنوان یکی از اعضای گردان انصارالرسول در جبهه‌های جنگ تحمیلی است و در دل خود با بخشی از نامه‌هایی که او در دوران جنگ تحمیلی به خانواده و دوستان نوشته، درآمیخته است.
 
انتهای پیام/