شناسهٔ خبر: 43983493 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

«ماموستا» منتخب هجدهمین کتاب‌ سال دفاع مقدس شد

کتاب «ماموستا« نوشتهٔ علی رستمی، شرح خاطرات و مبارزات مردم غیور پاوه، به روایت ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، تولید شدهٔ حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، عصر دوشنبه ۲۶ آبان ماه، در هجدهمین دورهٔ برترین های کتاب دفاع مقدس، بعنوان برگزیده این رویداد فرهنگی هنری، معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کرمانشاه، در آیین معرفی کتاب برگزیده سال دفاع مقدس، «ماموستا ملا قادر قادری» امام جمعه پاوه و راوی کتاب «ماموستا» که به صورت مجازی مهمان ویژه این مراسم بود، در سخنانی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این رویداد فرهنگی هنری، به بیان انگیزه خود برای نوشتن کتاب «ماموستا» پرداخت و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای دشمنان شرقی و غربی قابل تحمل نبود لذا آن‌ها به فکر سرکوبی انقلاب افتادند و صدام را مهره خوبی دانستند چراکه او عنصری دیکتاتور، مستکبر و خونخوار بود.

ملاقادر قادی هدف از نگارش و انتشار ماموستا را اثبات اتحاد قوم کُرد، فارس، عرب، ترک و... در دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: خون‌های شیعه و سنی در یک سنگر برای دفاع از ایران اسلامی بر زمین ریخته و ما با دفاع از پاوه و اهداء خون خود با آرمان های جمهوری اسلامی ایران، اعلام وحدت و همبستگی کردیم. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم با تجلیل از ملاقادر قادری گفت: امام جمعه پاوه به حق، از مجاهدان فی سبیل الله چه پیش از انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن بوده اند.

سردار سرتیپ بهمن کارگر افزود: ما در دوران دفاع مقدس از نزدیک شاهد ایثارگری‌های ماموستا ملاقادر قادری بودیم و از این که مجموعه خاطرات ارزشمندی برای نسل های آینده به یادگار گذاشتند، متشکر و قدردانیم. 

انتهای پیام/ح