شناسهٔ خبر: 43648666 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

تجهیزات در راه هنرستان‌های سمنان

کاروان «مهرِ شاد» به مقصد هنرستان‌های استان سمنان حامل ۹۵۰ قلم کالا با ارزش ۳۹ میلیارد ریال اعزام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ۳۹ میلیارد ریال تجهیزات کارگاهی برای هنرستان‌های استان سمنان خریداری و توزیع شده است. 

با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان به‌منظور کیفیت‌بخشی در زمینه تجهیزات و ارتقای فنی آموزش هنرستان‌ها، ۳۹ میلیارد ریال تجهیزات موردنیاز رشته‌های خیاطی، کامپیوتر، الکترونیک، برق، تأسیسات و معماری به همراه میز و صندلی کارگاهی برای ۳۷ هنرستان استان تهیه و در قالب کاروان «مهرِ شاد» به شهرهای مقصد بارگیری و ارسال شد.

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان می‌گوید: تقویت و توسعه مهارت‌آموزی یکی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

او ادامه می‌دهد: تجهیزاتی که امروز، کاروان مهرِ شاد برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و دبیرستان‌های کاردانش استان به ارمغان خواهد برد، در سه بخش شامل تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات، کمک‌آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه می‌کند: بر اساس برنامه ششم توسعه کشور، سهم رشته‌های فنی و مهارتی در آموزش و پرورش باید به ۵۰ درصد برسد و در زمان حاضر، استان سمنان در تحقق این برنامه از استان‌های پیشتاز کشور محسوب می‌شود و با تحصیل ۴۵ درصدی دانش‌آموزان استان در رشته‌های مهارتی، رتبه اول کشور را کسب کرده است.

دستورانی گفت: اعتقاد ما این است که تنها راه برون‌رفت از شرایط کنونی و رسیدن به کارآفرینی، توسعه اشتغال و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مهارت‌آموزی است.

امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان هم عقیده دارد: تحویل این تجهیزات به هنرستان‌ها به‌منظور ارتقا و توسعه مهارت‌آموزی در استان بوده و به اشتغال و کارآفرینی کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/