شناسهٔ خبر: 43644376 - سرویس استانی
منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار خوزستان خبر داد:

آغاز فعالیت صیادی در خوزستان/ رونق اقتصادی در استان به واسطه صید و صیادی

استاندار خوزستان گفت: صید و صیادی علاوه بر اینکه ارز آوری خوبی برای اقتصاد کشور و استان دارد، به‌عنوان رزق و معیشت بسیاری از هم استانی‌های شناخته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، غلامرضا شریعتی ظهر امروز نهم آبان ماه، در جریان بازدید از صیدگاه ابوسیف آبادان(دهانه اروند تا حاشیه غربی دهانه خورموسی) اظهار کرد: امروز به دعوت اداره کل شیلات و اتحادیه صید و صیادی استان خوزستان، در بندر چوئبده به صورت رسمی فصل صید پاییزه آبزیان دریایی را در منطقه خوزستان اعلام می‌کنیم.

استاندار خوزستان گفت: فعالان این حوزه مشکلاتی داشتند که از سوی اتحادیه استانی مطرح و تصمیماتی خوبی در این باره اتخاذ شد. از این پس هر دو ماه، نشستی با محوریت اداره کل شیلات استان، معاونت امنیتی انتظامی استانداری و فرمانداری‌ها با موضوع حوزه آبزی‌پروری برای رصد مشکلات این حوزه و رفع آن‌ها برگزار می‌شود.

 نماینده عالی دولت در استان، با تأکید به اینکه تمام مسئولان استانی باید به‌منظور رفع مشکلات صید و صیادی استان گام بردارند، عنوان کرد: صید و صیادی نه‌تنها ارز آوری خوبی برای اقتصاد کشور و استان خواهد داشت، بلکه به عنوان رزق و معیشت بسیاری از هم استانی‌های شناخته شده است؛ باید مسئولان نسبت به رفع مشکلات آبزی‌پروری اقدامات اساسی انجام دهند و ما نیز برای رفع معضلات مربوطه کنار آنها خواهیم بود.

رئیس کارگروه صید و صیادی استان هم نیز در این دیدار، به فعالیت دو مرکز تحقیقاتی صید و صیادی در اهواز و بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در بحث تحقیقات پژوهشی و حوزه رهاسازی در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریا، اقدامات مؤثری صورت گرفته است و اداره کل شیلات استان خوزستان هم مساعدت های لازم را داشته است.

لازم به ذکر است در این فصل به صورت معمول به میزان 45 روز طول خواهد کشید، محدوده صید در این فصل برای خوزستان صیدگاه بوسیف، خور واسطه و خوریات ماهشهر خواهد بود.

مدیرکل شیلات خوزستان، فرماندار ویژه آبادان، قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر مسئولان شهرستان، در این بازدید حضور داشتند.