شناسهٔ خبر: 43642716 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

استقرار سگ‌های موادیاب در گمرک‌های جنوبی استان بوشهر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهربا اشاره به کشف مواد مخدر جاسازی شده در کالاهای تجاری گفت: در این راستا تیم سگ‌های موادیاب در گمرک‌های جنوبی استان بوشهر مستقر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ارسطو ترکمان‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، برخورد قاطع با قاچاقچیان و سوداگران مرگ را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، سپاه، مرزبانی، و گروه‌های مردم نهاد در شناسایی و کشف مواد مخدر و برخورد با قاچاقچیان از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر کشف بیش از 18 تن مواد مخدر در سال گذشته در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی به سمت دریا سوق داده شده که بخش اعظمی از مواد مخدر کشف شده در سواحل و خلیج فارس بوده است.

 وی با بیان اینکه در 7 ماه امسال 8.5 تن مواد مخدر در استان کشف شده افزود: با رصد فعالیت قاچاقچیان به صورت شبانه‌روزی تمام راههای انتقال مواد مخدر به استان مسدود شده و هر گونه جابه‌جایی مواد مخدر در کوتاه‌ترین زمان در تور تیم‌‌های مبارزه کننده گرفتار می‌شوند.

ترکمان‌منش از اقدامات گسترده برای برخورد قاطع با قاچاقچیان خبر داد و بیان کرد: با کشف برخی از مواد مخدر از طریق جاسازی در کالاهای تجاری، شناسایی و کشف این مواد افیونی در دستور کار تیم‌های مبارزه کننده قرار گرفته است که با شیوه‌های مختلف برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به استقرار تور گسترده برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در نقاط ساحلی، بندری و دریایی تاکید کرد: در این راستا تیم سگ‌های موادیاب در گمرک‌های جنوبی استان بوشهر از جمله دیر، کنگان و عسلویه مستقر شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان اینکه بیشتر کالاهای صادراتی به صورت کانتینری انجام می‌شود گفت: موفقیت کشف مواد مخدر جاسازی شده در کالاهای تجاری و کانتینرها با استفاده از سگ‌های موادیاب حائز اهمیت است که این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

ترکمان‌منش با اشاره به اینکه گمرکات استان بوشهر به دستگاه ایکس‌ری کانتینری مجهز می‌شود گفت: با نصب این دستگاه‌ها اقدامات مهم و موثری در برخورد با قاچاق موادمخدر در بنادر و گمرکات انجام می‌شود.

وی با تاکید بر پایش کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و کنترل این کارت‌ها خاطرنشان کرد: برخورد با قاچاق مواد مخدر در عرصه‌های مختلف مورد توجه ویژه قرار دارد و به صورت قاطع با سوداگران مرگ مبارزه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به  حمایت از مراکز ترک اعتیاد افزود: در این راستا تیم‌های اجتماع محور محلات به عنوان کانون‌های یاری‌گران زندگی در محلات به ویژه نقاط آسیب‌پذیر با استفاده از افراد ذی‌نفوذ و معتمدان مستقر می‌شوند.

ترکمان‌منش بیان کرد: تیم‌های اجتماع محور در پیشگیری از اعتیاد، افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی، بهبود در سبک زندگی و افزایش توانمندی جامعه هدف نقش تاثیرگذاری دارند.

انتهای پیام/