شناسهٔ خبر: 43642331 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی 402 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تاکنون در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرزین رضاعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی آمار بستری شدگان در سنندج ۳۴۳ نفر، سقز ۴۸ نفر، مریوان ۱۲۵ نفر، قروه  ۲۲ نفر، بیجار ۲۹ نفر، کامیاران ۳۸ نفر، دیواندره ۱۵ نفر، بانه ۷۸ نفر، دهگلان ۴ و سروآباد سه نفر اعلام کرد.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: اکنون ۷۹ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.             

رضاعی از مرگ ۹ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را ۶۶۳ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۳۷ نفر در سنندج، ۱۳۶ نفر در سقز، ۵۲ نفر در قروه، ۴۸ نفر در کامیاران، ۵۶ نفر در بانه، ۴۰ نفر در دیواندره،  ۳۵ نفر در بیجار، ۴۶نفر در مریوان، ۱۲ نفر در دهگلان و  سروآباد یک  جان‌باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌اند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان اظهار کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام