شناسهٔ خبر: 43642309 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

سند مالکیت ۱۸۴ هزار هکتار از اراضی ملی میامی صادر شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: به دنبال اجرای طرح کاداستر ، تاکنون سند مالکیت برای ۱۸۴ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان صادر شد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی رضایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا،افزود : ثبت اطلاعات پلاک های ثبتی و دقت بالای اسناد تک برگی موجب جلوگیری از تصرف و تعرض، در راستای پدیده زمین خواری و جعل اسناد می‌شود.

وی گفت : با ابلاغ دستورالعمل اجرای کاداستر اراضی ملی ،تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی به عنوان اولویت کاری منابع طبیعی و ابخیزداری قرار دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی  گفت : مدیریت و حفاظت آب، خاک و پوشش گیاهی‌ به عنوان سرمایه های کشور بر عهده این سازمان است که با حداکثر توان در حفظ آن تلاش می‌ شود.

رضایی با بیان اینکه حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهمترین وظایف منابع طبیعی محسوب می شود، اظهارداشت: شناسایی، تشخیص و اعمال حاکمیت دولت و صدور اسناد اراضی ملی برای عرصه‌های جنگلی، مرتعی و بیشه‌های طبیعی در اولویت قرار دارد .

وی ادامه داد : اصولی‌ترین راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو دریافت اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و کاداستر شده است که روند اخذ سند اراضی ملی با همکاری ثبت اسناد شهرستان در حال اجرا می باشد.

رییس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان میامی گفت : با توجه به اهمیت موضوع و تعامل ایجاد شده بین اداره منابع طبیعی و ثبت اسناد و در صورت تأمین اعتبار لازم، این ظرفیت و امکان وجود دارد تا پایان سال صدور اسناد تک برگ برای اراضی ملی شهرستان میامی به میزان ۱۱۰ هزار هکتار برسد.

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی که درشرق استان سمنان قرار دارد ۸۳۰هزار هکتار است .

شهرستان میامی دارای  ۲ بخش مرکزی وکالپوش و۴٠ هزار تن جمعیت است  .